Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Puro of Arion puppiebrokken large breed?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
2,693 Bekeken
 Disa
(@disa)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik heb een pup van 12 weken en nu ik bijna door de brokken heen ben, moet ik over stappen op andere brokken. Maar wat kies ik nu? De voerhandel waar ik m'n brokken altijd haal heeft in principe de keus uit 2 soorten brok voor pups van grote hondenrassen (ik heb een kruising tussen een Rodesian Ridgeback en een Zwitserse Sennen). Zijn jullie bekend met deze 2 merken? Het gaat om Puro puppy large breed en Arion puppy large.

 
Geplaatst : 26/01/2018 6:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Beide vind ik niet zo geweldig.

Puro Puppy Large
Granen, vlees en dierlijke bijproducten (min. 30% kip), plantaardige bijproducten, olien en vetten, ei en eiproducten, mineralen, vis- en bijproducten, gist.

Ruw eiwit: 26%
Ruw vet: 14%
Ruwe celstof: 2%
Ruwe as: 6%
Calcium: 1,2%
Fosfor: 0,8%

Arion Puppy Large Chicken & Rice
Kip (gedehydreerd 49%), rijst (35%), dierlijk vet, aardappel, erwten, gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, bietenpulp, visolie, zout, biergist, geraffineerde cellulose, calciumcarbonaat, kaliumchloride, chondroitinesulfaat, glucosamine, F.O.S., M.O.S., druivenpitten, citrus.
Ruw eiwit: 26%
Ruw vet: 14%
Ruwe celstof: 2%
Ruwe as: 6,5%
Calcium: 1,3%
Fosfor: 0,9%

Mijn beoordeling
Ze bevatten een prima hoeveelheid calcium en fosfor voor pups, maar ik vind dat er weinig vlees inzit. Bovendien zullen ze zeer waarschijnlijk goedkope mineraalverbindingen bevatten. De samenstelling van Puro is erg onduidelijk, daar kun je weinig mee, behalve dat je aan de analyse kunt zien dat er niet veel vlees in kan zitten. Als je uit deze twee wilt kiezen zou ik Arion kiezen, en dit zelf aanvullen met kwalitatief eiwit (ei, vlees, vis) en groenten.

Ik adviseer je deze artikelen eens door te nemen

https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen/
https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de-beste-puppybrokken/

 
Geplaatst : 27/01/2018 8:02 pm
Deel: