Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Isegrim Forest (edelhert) brok

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,219 Bekeken
(@jaddy)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Goedemiddag!
Ik ben heel benieuwd hoe Isegrim Adult 'Forest' (Edelhert met bessen & wilde kruiden) beoordeeld zou worden. Het lijkt mij een heel goede brok maar ik heb er maar weinig verstand van. Mijn hond is volwassen, middelgroot en heeft geen intoleranties of allergieën.

Samenstelling:
Gedroogd edelhertenvlees 31%, verse kip 25%, aardappelen 16%, gevogelte vet (geconserveerd met tocoferol en rozemarijn extract) 9%, bessen (bosbessen, veenbessen, frambozen) 4%, appels 3%, zalm olie 3%, wortelen 2%, erwten 2%, gehydrolyseerd kippenlever 2%, aardappeleiwit 1%, glucosamine, mannan-oligosachariden, chondroïtinesulfaat, fructo-oligosacchariden, kruidenmix (paardebloem, kamille, weegbree, rozemarijn, duizendblad, peterselie, psyllium, goudsbloem) 0,01%, Yucca schidigera.

Analytische bestanddelen:
Eiwit 26%, vet 15%, ruwe as 9%, ruwe celstof 3,2%, calcium 1,6%, fosfor 1,1%.

Voedingswaarde per kg:
Vitamine A 20000 IU, vitamine D3 1400 IU, vitamine E (α-tocopherol) 350 mg, zink 80 mg, ijzer 65 mg, magnesium 36 mg, jodium 0,6 mg, koper 16 mg, seleen 0,2 mg. 3.670 kcal/kg.

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 05/02/2018 1:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De samenstelling van Isegrim Adult ‘Forest’ziet er prima uit. Vleesgehalte net hoog genoeg, alhoewel ik liever iets meer vlees zie en iets minder aardappelen. Er zit ongeveer 40% aardappel (schatting gebaseerd op 39% koolhydraten) in de brok en dat is vrij veel. Het is niet duidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd helaas. De gehydroliseerde kippenlever vind ik ook geen pluspunt, zie https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/.

 
Geplaatst : 07/02/2018 3:31 pm
(@pedro-joel-van-dijk)
Berichten: 3
Lid
 

Ik heb een e-mail ontvangen van Alsa-nature omtrent de samenstelling van Isegrim Forest. Zet hem hieronder neer...………

Inmiddels heb ik een reactie over de omega 3&6 ontvangen en heeft mijn Duitse collega ook al op uw e-mail gereageerd. Omdat u op verschillende plekken aangevraagd heeft, loopt het nu een beetje door elkaar. Excuses hiervoor!

Voor de volledigheid nogmaals de gewenste informatie over de omega 3&6:
Omega 3 – 0,34%
Omega 6 – 1,63%

De mineralen worden als chelaten toegevoegd.

Mocht u de isegrim FOREST eens willen proberen, sturen wij u graag vrijblijvend en gratis een proefzakje toe.

Uiteraard staan wij open voor verdere vragen omtrent onze voeding.
Met vriendelijke groet,

Ramona Baß
Klantenservice
alsa-nature.nl is onderdeel van:
alsa-hundewelt GmbH & Co. KG
Gutenbergstraße 11
26632 Ihlow / Riepe
E-Mail: info@alsa-nature.nl
Internet: www.alsa-nature.nl

 
Geplaatst : 17/06/2020 2:39 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dankjewel! Het verrast me dat ze chelaten toevoegen, meestal wordt dit wel genoemd in de marketingtekst of bij de samenstelling. De hoeveelheid omega 3 is lager dan ik zou verwachten in een brok met 4% zalmolie. Voer jij de brok of ga je 'm proberen? Dan ben ik benieuwd naar je ervaring.

 
Geplaatst : 22/06/2020 2:37 pm
(@pedro-joel-van-dijk)
Berichten: 3
Lid
 

Zelf voer ik mijn hond geen Isegrim maar heb een proefzakje van ze ontvangen. Maar omdat ze geen uitgebreide samenstelling op hun zakken hebben staan ben ik een beetje huiverig om het mijn hond te geven.

 
Geplaatst : 24/06/2020 6:57 am
Deel: