Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Fresco dry raw food

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
742 Bekeken
 Bons
(@bons)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Op zoek naar een kvv vervanging voor tijdens de vakantie vond ik dit merk. Het is qua prijs een stuk gunstiger dan Ziwi Peak luchtgedroogd, K9 of Orijen freece dried.

Heeft er iemand ervaring met dit merk?

 
Geplaatst : 11/03/2018 3:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja heel interessant, ik werd er onlangs op gewezen en wil deze op Voerwijzer gaan zetten. Ik heb van één iemand haar ervaring gehoord en die was goed, maar ik ben ook erg benieuwd naar meer ervaringen.

 
Geplaatst : 11/03/2018 5:57 pm
(@helga)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi... Ik ga het ook uitproberen.
Ziet mij er een goede samenstelling uit.
Alleen zit ik toch met de vraag of de eiwitten niet... TE... hoog zijn.
Groetjes Helga

 
Geplaatst : 15/03/2018 3:35 pm
(@aukje)
Berichten: 6
Lid
 

Hallo allemaal,

Kreeg er ook mail van, de webwinkel waar ik K9 besteld had stuurde het me op.

Vier soorten is wel heel fijn, kip, lam, paard, en rund. Geef nu K9 Lam en Rund (bijna op) heb Ziwipeak besteld, want alles is wel verdomd moeilijk leverbaar.

Lam is m'n boef niet gek op, dus dan zit je alleen met rund, en dat is geen optie.

Het lijkt me hartstikke fijn voor haar om haar bv iedere dag een andere smaak te geven, kip, rund, paard. Wij eten tenslotte ook niet iedere dag hetzelfde. Heb de website van Fresco een beetje uitgeplozen, en het lijkt me betrouwbaar, ook de samenstellingen bestudeerd, ziet er volgens mij goed uit.

Ben heel erg benieuwd wat jij er van vind Meike, en hoop dat je er meer van te weten komt en het kan analyseren.

Groetjes,
Aukje

 
Geplaatst : 18/03/2018 6:12 pm
(@helga)
Berichten: 2
Lid
 

Hallo
Ben ondertussen gestart met fresco dry RAW de lamsversie .
Het is door de drie Chikes goedgekeurd en wordt graag gegeten
Ruikt ook heel aangenaam, drinken normaal,Geen last van de darmen,vaste kleine drolletjes.
Nu nog afwachten of het blijft goed gaan.
Ben er nu mee gestart als test en om de darmen te laten wennen op de nieuwe bereiding van voer...dus dag om dag met hun kvv
Is de bedoeling voor als we binnenkort op vakantie gaan en er geen kvv voorhanden is.
Gegroet Helga

 
Geplaatst : 25/03/2018 2:32 am
(@debbieb)
Berichten: 2
Lid
 

Ik ga Fresco Dry Raw Food lam uitproberen als voer voor tijdens het reizen. Ik post mijn ervaring hier binnenkort!

 
Geplaatst : 18/04/2018 12:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Leuk Debbie, ik ben benieuwd! Als het goed is komen volgende week mijn artikelen over Fresco dry raw food online.

 
Geplaatst : 18/04/2018 3:24 pm
(@debbieb)
Berichten: 2
Lid
 

In mijn zoektocht naar een goede tijdelijke voeding voor op vakantie ter vervanging van een zelf samengesteld dieet, hebben mijn twee Tollers intussen al een week 100% Fresco Dry Raw Food lam uitgeprobeerd. Een van beide honden mag geen kip en rund, en ik kies er zelf voor om geen paard te voeren, vandaar dus de keuze voor lam. Mijn bevindingen, in vergelijking met het duurdere Ziwipeak lam...

- Smakelijkheid: de eerste maaltijden vonden ze het allebei lekker, na enkele keren vond de reu het nog steeds prima, maar het teefje (moeilijkere eter van de beiden) vond het al iets minder. Ze laat het niet staan, maar lust het minder graag. Dat heeft ze met Ziwipeak niet, dat vindt ze dus toch smakelijker.
- Verteerbaarheid: goed, alleen wordt de stoelgang na een tijdje iets zachter dan normaal, maar dat hebben ze allebei met Ziwipeak ook. De hoeveelheid stoelgang is wel gelijkaardig aan die op rauw voer. Verder heb ik niets gemerkt, ook de overgang van rauw naar deze brok verliep vlot.
- Consistentie: in vergelijking met Ziwipeak zijn de brokjes krokanter, waardoor ze met Fresco wat langer bezig zijn met de maaltijd. Natuurlijk niet zo lang als met ongemalen voer, maar ik vond dat ze er voor een brok toch even zoet mee waren.
- Hoeveelheid: er wordt zo'n 1% van het lichaamsgewicht aangeraden voor volwassen, actieve en ongecastreerde honden. Dit zijn uiteraard slechts richtlijnen en dit bleek te weinig voor mijn honden. Zij hadden duidelijk nog honger, dus ik moest toch zeker tot zo'n 1,5% bijvoeren, voor een langere periode misschien zelfs 2%. En zeker tijdens een actieve vakantie zal dit volgens mij nodig zijn. Op die manier wordt het prijsverschil in mijn geval wel wat minder groot, aangezien ik van Fresco meer moet voeren.

Conclusie: Fresco Dry Raw Food lam lijkt me een goede vervanger voor tijdens het reizen, maar ik zou het voor moeilijkere eters zeker eerst een tijdje uittesten. Ook is het goed om te weten dat je hoogstwaarschijnlijk een grotere voorraad nodig hebt dan aangeraden wordt door de fabrikant, maar ook dit zal tijdens het testen duidelijk worden.

 
Geplaatst : 13/05/2018 5:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bedankt voor je uitgebreide review Debbie!

Inmiddels staat ook mijn artikel online:
https://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuw-luchtgedroogde-voeding-van-fresco/

Je kunt doorklikken op de voedingen voor mijn beoordeling per smaak.

 
Geplaatst : 16/05/2018 3:01 pm
Deel: