Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Acana en Orijen

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
652 Bekeken
(@pascale1973)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,
Ik kwam dit toch wel verontrustende artikel tegen... Wij geven net Acana omdat we een goede, gezonde brok willen geven

https://truthaboutpetfood.com/lawsuit-filed-against-champion-pet-food-acana-and-orijen/

 
Geplaatst : 20/03/2018 6:51 pm
(@katrien)
Berichten: 13
Lid
 

Ook ik ben een heel tevreden gebruiker van acana. Hier de puppy en junior nog voor onze 6 maand oude pup en we zijn heel enthousiast erover. Ik kwam dit ook tegen en ben nu ook ongerust al denk ik wel dat het niets is. In onze voeding zit ook veel rommel en ik denk dat acana beter is dan royal canin,hills enz... wat denk je? Mogen we het zonder risico blijven geven?
Zie bijgevoegd: http://truthaboutpetfood.com/lawsuit-filed-against-champion-pet-food-acana-and-orijen/
(Google vertaling,beetje krom nederlands)

. De rechtszaak bevat resultaten van het testen van zware metalen en omvat de resultaten dat dit droge hondenvoer BPA bevat - een chemische stof die doorgaans niet wordt geassocieerd met droog / verbrokkeld voedsel voor gezelschapsdieren.
Dit is een Class Action-rechtszaak die momenteel consumenten in Minnesota, Californië en Florida vertegenwoordigt. De consumenten klagen Champion Pet Food aan "vanwege hun nalatige, roekeloze en / of opzettelijke praktijken van het verkeerd voorstellen van en het niet volledig bekendmaken van de aanwezigheid van zware metalen en toxines in hun huisdiervoeding die in de Verenigde Staten wordt verkocht. Eisers vragen om zowel voorlopige als monetaire hulp ten behoeve van de voorgestelde klassen (hieronder gedefinieerd), inclusief het verplicht stellen van volledige openbaarmaking van al deze stoffen in marketing, reclame en etikettering en het herstellen van gelden voor de leden van de voorgestelde klassen. "
De rechtszaak beweert dat Champion-huisdierenvoeders (Acana en Orijen) "arseen, kwik, lood, cadmium bevatten" waarvan bekend is dat ze gezondheidsrisico's voor mensen en dieren, inclusief honden, inhouden en interessant voor een verbrokkeld huisdiervoer ... het proces beweert het droge voedsel voor huisdieren bevatte "BISPHENOL A (" BPA ")" .
De rechtszaak bevatte deze tabel met resultaten van laboratoriumuitslagen in huisdiervoeders Acana en Orijen:

Met de geleverde heavy metal-resultaten lijken de niveaus in het Champion Pet Food lager dan wat de autoriteiten erkennen als een 'Maximaal aanvaardbaar niveau van mineralen in voer'.
Als voorbeeld: de publicatie van de National Research Council (NRC) Mineral Tolerances for Animals 2005 zijn de richtlijnen die de FDA oplegt.Binnen deze publicatie (die een beloning is voor publicatie, niet voor gratis openbare toegang) biedt de NRC een overzicht van het maximaal aanvaardbare niveau voor meerdere soorten. Honden en katten worden niet vermeld in het NRC-overzicht. De soorten die het dichtst in de NRC-publicatie worden vermeld, zijn knaagdieren.
Voor knaagdieren is het maximaal toelaatbare niveau van arsenicum: 30 mg / kg.
Het hoogste niveau van arseen gevonden in de Acana en Orijen hondenvoer was 3256,40 mcg / kg (microgram per kilogram). Het converteren van microgram naar milligram, het hoogste niveau of arseen gevonden in Acana en Orijen hondenvoer was 3.2564 mg. Ver beneden het NRC-tolerantieniveau voor knaagdieren en we kunnen aannemen dat honden en katten.
Dat gezegd hebbende, veel van de NRC geraadpleegd wetenschap hun maximaal aanvaardbare niveaus zijn vastgesteld op waren gebaseerd op korte termijn onderzoek. Er werd / wordt weinig aandacht besteed aan katten en honden die huisdiervoeding consumeren met hogere niveaus van zware metalen gedurende hun hele leven. De NRC Mineral toleranties 2005 publicatie bleek dat honden die “2,3 en 4,6 mg per dag per kilogram lichaamsgewicht” slechts “ 183 dagen “ ervaren ‘verminderde gewichtstoename en voedselinname’; 183 dagen is geen eerlijke overweging om de gezondheid van huisdieren te bepalen wanneer blootstelling jaren zou kunnen zijn.
Advocaten zullen moeten protesteren tegen de gezondheidsrisico's van zware metalen die in de rechtszaak worden aangehaald.
Maar hoe zit het met de BPA gevonden in de Champion huisdiervoeders ... verbrokkelen huisdiervoeders? De meeste dierenvoeding consumenten begrijpen dat ingeblikte huisdieren voedingsmiddelen BPA kunnen bevatten ... maar niet droog / verbrokkeld huisdiervoer.
De rechtszaak luidt: "Gedaagden brengen het besmette hondenvoer op de markt als" biologisch geschikt "en gebruiken" verse regionale ingrediënten "voor 100 procent uit vlees, gevogelte, vis en / of groenten, zowel op de verpakking van de producten als op de websites van gedaagden. Bovendien besteden gedaagden aanzienlijke web- en verpakkingsruimte aan de marketing van hun DogStar®-keukens, die zij consumenten vertellen "zijn de meest geavanceerde keukens voor huisdieren op aarde, met normen die wedijveren met de menselijke voedselverwerkende industrie."
Waar komt de BPA vandaan als 'verse regionale ingrediënten' worden gebruikt en verwerkt in 'de meest geavanceerde keukens voor huisdieren op aarde'?
Hoeveel BPA werd er in Champion Pet Foods gevonden in vergelijking met hondenvoer in blik?
In 2002 werd in een studie - Bepaling van bisfenol A in ingeblikt voer voor huisdieren - BPA-waarden gevonden in hondenvoer getest van " 11 tot 206 ng / g".
Nanogram per gram (ng / g) resultaten vermeld in dit onderzoek is hetzelfde als microgram tot kilogram (ug / kg) zoals vermeld in de rechtszaak.
De rechtszaak noemt het testen van Orijen- en Acana BPA-niveaus van nul tot 102,70 ug / kg. Niet zo hoog als de resultaten van ingeblikt voedsel voor huisdieren, maar significant hoog voor wat een verbrokkeld voedsel voor gezelschapsdieren zou moeten bevatten.

 
Geplaatst : 21/03/2018 9:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dankjulliewel, ik ben er even ingedoken en het blijkt niets nieuws. Zie hier mijn nieuwsbericht erover: https://www.voerwijzer.com/nieuws/fabrikant-van-orijen-en-acana-aangeklaagd/

 
Geplaatst : 22/03/2018 5:31 pm
Deel: