Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nutrivet inne dog growth

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,118 Bekeken
(@sabriina)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Haai!

We zijn wat aan het zoeken naar de juiste (Puppy) brok voor onze Duitse herder dame. Vanuit Fokker Royal Canin Duitse Herder pup maar ze had veel voer nodig om op gewicht te blijven passend bij haar lengte. Ook de da vond haar te mager.
Toen Wooof puppy geprobeerd, ze had minder voer nodig maar ontlasting niet optimaal. Nu heb ik nutrivet gevonden. Deze willen we graag uitproberen maar is dit een beetje een goede brok? Ik twijfelde enorm tussen deze en smolke (graanvrij?).

Analytische bestandsdelen
Ingrediënten
Kip, lam, kalkoen, aardappel, erwten, kipolie en -vet, zalm, gedroogde hele eieren, gedroogde kip, gedroogd lamsvlees, eiwit van gedroogde erwten, zalmolie, bietenpulp, groene bonen, zoete aardappel, tomaatn, appel, alfalfa, cichorei wortel, gist, venkelblad, veenbes, zwarte bessengelei, gedroogd plasmaproteïne, gevogelteleverhydrolysaat, kaliumchloride, calciumcarbonaat, fructo-oligosacchariden (FOS), mannan-oligosachariden (MOS), taurine, fucus vesiculosus (blaaswier) extract, ascophyllum nodosum (knotswier) extract, yucca schidigera-extract, chondroïtinesulfaat, N-acetyl-glucosamine, L-carnitine tartraat, rozemarijnextract, groene thee-extract.
Additieven
Voedingsfysiologische additieven:
Vitamine A (28.000 IE/kg), vitamine D3 (1.800 IE/kg), ijzer (210 mg/kg), koper (8 mg/kg), mangaan (28 mg/kg), zink (152 mg/kg), jodium (2,3 mg/kg), selenium (0,20 mg/kg).
Technologische additieven:
Antioxidanten.
Analytische bestandsdelen

ruw eiwit 45.0 %
ruw vet 16.0 %
ruwe vezel 2.0 %
ruwe as 7.5 %

 
Geplaatst : 02/08/2018 12:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Sabrina, de samenstelling ziet er prima uit en je kunt het zeker proberen. Waar ik iets minder enthousiast over ben:
- er zit geisoleerde erwten-eiwit in, dit is eiwit van slechte kwaliteit. Opzich is dat niet erg als er genoeg eiwitten van goede kwaliteit inzitten, en het vleesgehalte lijkt in deze brok hoog genoeg voor genoeg eiwit van goede kwaliteit. Het grootste probleem vind ik dat het totale eiwitgehalte hierdoor erg hoog wordt, wat niet voor iedere hond goed verteerbaar is. De kans op slechte ontlasting (door een verstoorde darmflora, door teveel onverteerde eiwitten in de darm) is dus groter.
- gevogelteleverhydrolisaat is een bron van vrije glutamaat, hier ben ik zelf voorzichtig mee. Lees er hier meer over: https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/

 
Geplaatst : 02/08/2018 1:57 pm
(@noortjemarloes)
Berichten: 3
Lid
 

Hoi Sabrina, mijn Flatcoat pup krijgt Markus Muhle Junior van zooplus (of Bitiba). Hij eet het graag en maakt stevige drollen. Zijn vacht glanst en hij is mooi op gewicht. Er zit ook een goed calcium gehalte in. Dit is vooral belangrijk bij pups van middel en grote honden. Zie calcium gehalte in brokken voor puppy's van middel tot grote honden (Voerwijzer)..

 
Geplaatst : 02/08/2018 3:22 pm
Deel: