Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brok voor aankomen

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,004 Bekeken
(@marissa)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo iedereen,

mijn Aussie is verschrikkelijk actief. We hardlopen, hij rent zelf veel, gooien ballen etc. 

Ik geef hem nu acana adult en hij vindt het heerlijk! Ik moet hem echter 4 bekers per dag geven wil hij niet te mager worden.. Is er een andere optie? Is er een brok waarbij hij misschien minder hoeft te eten en makkelijker op gewicht blijft? ( Of moeten we gewoon minder actief zijn ;) )

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 04/03/2015 3:39 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Haha ja laat je hond niet zoveel rennen joh, dat is zielig! :p Nee flauw, je zoekt een brok waarvan je minder hoeft te voeren. Dan moet je een brok kiezen met meer kcal/kg en dat komt over het algemeen neer op een brok met meer vet. Acana Adult bevat al vrij veel kcal vergeleken met andere brokken, dus dat zal wel lastig worden. Je kunt ook zelf wat vet aan de brokken toevoegen, schapenvet bijvoorbeeld, en af en toe wat olijfolie of kokosolie.

 
Geplaatst : 05/03/2015 10:35 am
(@marissa)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor je reactie. Ik geef dus al een brok met veel kcal.. Ik ga is proberen er wat aan toe te voegen. Hopelijk blijft hij dan makkelijker op gewicht. Helpt pasta dan bijvoorbeeld ook?

 
Geplaatst : 05/03/2015 5:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Pasta bevat ook kcal dus kunnen ook bijdragen daarin, maar het is niet een heel gezonde toevoeging. Vet bevat op gewichtsbasismeer dan twee keer zoveel calorieën dan koolhydraten en eiwit, en is dus effectiever. Als je koolhydraten wilt toevoegen, kun je beter rijst, haver, boekweit, quinoa, gierst en/of aardappelen geven, extra lang gekookt.

 
Geplaatst : 05/03/2015 8:59 pm
Deel: