Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

voeding nieuwe pup

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,379 Bekeken
(@mazekeen)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

beste,

eind deze maand hebben we onze nieuwe pup een rottweiler teefje.
bij de fokker krijgt ze nu mera en we zullen dit wel nog even door geven maar willen wel al direct beginnen met overschakelen naar een beter brok. ze is ook gewoon aan vers vlees en dit geven we ook verder. we voederen al jaren barfmenu en alaska aan onze katten en we trekken dit door naar de hond. nog andere aanbevelingen barf voor de hond?
wat de brokken betreft had ik een aantal merken in gedachte. ziwipeak staat aan kop maar vind ik wel erg duur. wat de andere merken betreft lijkt er altijd wel iets te zijn wat minder is. mogelijk kan je me hier mee helpen?
orijen puppy large (erg veel eiwit, niet elke hond verdraagt dit)
taste of the wild puppy (plantaardig eiwit als eiwitbron en plantaardige olieen, calcium aan de hoge kant? )
acana heritage large breed puppy ( vet aan de lage kant calcium aan de hoge kant?)
carnilove (vrije glutamaat, goedkope mineralen, geen vers vlees)
celtic connections (onze katten lusten het niet en voor een pup te hoog in calcium)

jammer genoeg ook gezien dat zooplus stopt met het verdelen van acana en orijen dit was volgens mij toch verreweg de goedkoopste winkel.

 
Geplaatst : 07/02/2019 4:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het verschilt erg per hond wat goed bevalt. Je zult zelf moeten overwegen welke nadelen/voordelen je het belangrijkst vind en moeten uitproberen welke brokken goed/minder goed bevallen. Afwisselen is ook altijd goed. Ik zou qua calciumgehaltes geen risico's durven nemen.

Wat betreft aanvullingen heb je misschien wat aan deze artikelen
https://www.voerwijzer.com/groenten/
https://www.voerwijzer.com/eieren/

Succes met de keuzes en veel plezier met je pup!

 
Geplaatst : 09/02/2019 1:20 pm
(@mazekeen)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

hoi, bedankt.
ik heb gekozen voor acana op het moment dus we zullen zien 🙂
ik vroeg me wel nog even af wat jouw kijk is op volgende producten
bozita
real nature wilderness
maar vooral farmina n&d graanvrije versies

 
Geplaatst : 15/02/2019 7:49 pm
Deel: