Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Puppy brok zonder kip

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
881 Bekeken
(@sanne100)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Sinds anderhalveweek hebben wij een hele lieve pup uit Curaçao.
De pup is nu ongeveer 5 maanden.
Ze mag nog een beetje aankomen, en haar vacht kan ook nog beter, maar dit gaat al de goede kant op!

Ik ben hier begonnen met het voeren van Wolf of Wilderness Eend puppy brok.
Na een aantal dagen begon tijdens het eten haar buikje helemaal samen te trekken, ze gooide zichzelf dan op de grond en begon te janken. Meteen gaf ze dan de brokken over, deze kwam er als een soort vaste bal met allemaal slijm uit.
Ze eet niet snel en kauwt goed op de brokken. Ik ben de maaltijden gaan verdelen over kleine porties gedurende de dag. Dit op advies van de dierenarts, deze kon niks speciaals vinden. Bij de kleine porties bleef haar buikje helemaal samentrekken, echter gaf ze dan niet meer over.

Sinds een paar dagen geef ik nu Acana Wild Coast. Ze heeft nu helemaal geen last meer van het samentrekken van haar buikje!
Tussendoor nog 1x de Wolf of Wilderness gevoerd, en meteen weer last!
Ik vermoed nu dat ze misschien niet tegen kip kan, zou dit kunnen?

Echter de Acana Wild Coast is ook niet ideaal voor haar. Ze gaat hier erg veel van drinken en heeft nu zelfs al een keer een ongelukje gehad, terwijl ze heel goed zindelijk is.

Welke brok zou ik nu kunnen proberen voor mijn Heintje?

 
Geplaatst : 09/02/2019 1:38 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja het zou aan kip kunnen liggen, maar er zijn natuurlijk veel meer ingrediënten die de oorzaak kunnen zijn en ook de bereidingswijze en balans tussen ingrediënten of voedingsstoffen kan meespelen. Je kunt kijken of geperste brokken beter bevallen, en probeer ook eens of natvoer hond of rauwe vleesvoeding beter gaat. Dit is een natuurlijkere voeding en is vaak een oplossing bij problemen in het verteringskanaal.

 
Geplaatst : 09/02/2019 2:12 pm
(@sanne100)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

Bedankt voor je bericht! Zou je zo een (puppy) brok kunnen aanraden wat ik kan proberen? (Evt. Geperst)

Ik heb net toevallig natvoer binnen gekregen, dit ga ik een proberen.
Echter is het voor ons nier ideaal om alleen nat of vers te voeren.
Ik zou dus ook graag een goede brok ernaast hebben!

 
Geplaatst : 09/02/2019 2:24 pm
Deel: