Forum

Nutro Wild Frontier...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nutro Wild Frontier Adult Hert & Rund

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,213 Bekeken
(@2koffie)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Wat zijn de voor en nadelen van deze brokken Nutro Wild Frontier Adult Hert & Rund

70% dierlijke bestanddelen: rund (43%): eiwitten uit runderkanen, vers rund (12%), gedroogde runderlever. Gevogelte (18%): gevogeltevet, gedroogde kippeneiwitten, kalkoenextract, eiwitten uit gevogeltekanen. Hert (9%): gedroogde herteneiwitten. 30% plantaardige bestanddelen & mineralen: erwtenzetmeel, erwteneiwitten, tapiocazetmeel, gedroogde bietenpulp, gedroogde zoete aardappelen, linzen, gedroogde appelpulp, mineralen, zonnebloemolie, gedroogde luzerne, glucosamine, rozemarijnextract.

Eiwitten 42.5 %
Vetgehalte 20.0 %
Anorganisch materiaal 9.4 %
Ruwe vezels 2.0 %
Omega 6-vetzuren 3.3 %

 
Geplaatst : 11/06/2019 10:43 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat ziet er interessant uit. Wat me als eerst opvalt is het hoge eiwitgehalte. Er zit heel veel vlees in, en het eiwitgehalte is nog extra verhoogd door geïsoleerde plantaardige eiwitten. Dat laatste vind ik niet zo nodig. Het grootste nadeel van de extra plantaardige eiwitten, is dat het eiwitgehalte zo hoog wordt, dat het bij veel honden de darmflora zal verstoren, wat zich uit in
slechte ontlasting. Sommige honden kunnen een hoog eiwitgehalte wel goed verteren, en dan is het geen probleem.

Kanen klinken niet echt als een kwalitatieve eiwitbron, maar ik weet niet wat dat precies is.

Wat me ook opvalt is het hoge gehalte aan omega 3 vetzuren, zonder dat er een omega 3-bron in de samenstelling staat. Wat voor soort omega 3-vetzuren er in zitten is dus onduidelijk.

Het is vrij vet, je hoeft er daardoor minder van te geven dan van een gemiddelde brok.

Ik vermoed dat "kalkoenextract" een smaakstof is met vrije glutamaat, wat in de meeste brokken zit.

Ik zie op de website dat ze minder goed opneembare minderaalverbindingen gebruiken. Dat is niet erg, maar minder ideaal.

 
Geplaatst : 12/06/2019 10:48 am
(@2koffie)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik ga het eens proberen, heb het besteld.
Kijken of hij het lust en hoe het er uit ziet.
Ik ben altijd een beetje nieuwsgierig.

 
Geplaatst : 12/06/2019 6:49 pm
(@2koffie)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Tot nu toe zeer tevreden over.
Geen diarree en eet het erg graag.
Verkiest het boven kvv, zelfs boven blik van animonda, wolf, hermann's en ook boven de worsten van profine
Dat is nog geen een brok gelukt.

 
Geplaatst : 24/06/2019 12:58 pm
Deel: