Forum

keuze brokken voor ...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

keuze brokken voor kitten

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,399 Bekeken
(@ziggy)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen ik zie door het bomen het bos niet meer

ik heb een kitten van 7 maanden brits korthaar poes niet gesteriliseerd
vanuit de fokker kreeg ze royal canin
daar zijn we snel vanaf gestapt en over gegaan op applaws kitten
zowel de brok als het natvoer daar lust ze alleen de tonijn van (achteraf niet de beste keuze vis weet ik nu )

in december kreeg ze blaasontsteking
nu inmiddels 2 urineonderzoeken verder is er ook struviet gevonden
hopelijk tijdelijk, advies van de dierenarts om haar 6 weken op alleen vlees te zetten vanwege extra vocht
haar gezondheid ging ineens bergafwaarts waarschijnlijk bijwerkingen van de medicatie
bloedonderzoek gehad gelukkig was alles goed
alleen is ze ruim 2 ons afgevallen en het is al niet zo een groot britje
ze weegt nu 2.8 kilo
op advies van dierenarts op hills restorative care a/d om wat aan te sterken soort van astronoutenvoer
dit eet ze met lange tanden en soms door een spuitje
het is een moeilijke eter kip,zalm eet ze niet uit een blikje vers en gekookt ook niet

ik wil haar graag weer op een kittenbrok zetten omdat ik bang ben dat ze nu veel te kort komt in combinatie met vlees
normaal kreeg smorgens en savonds een half blikje vlees en de rest van de dag had ze der brokjes staan dit ging goed

nu weet ik door hier te lezen dat de ruwe as en fosfor niet bevorderlijk is voor mogelijk blaasgruis
en dat die percentages best wel hoog zijn bij applaws

ik wil wel een goede brok en vlees

wat raden jullie mij aan zelf denk ik acana grasslands en vlees weet ik nog niet ?
of is deze brok te zuur of juist niet voor gevoeligheid voor struviet,en de taurine ook belangrijk

ik hoop snel iets te horen ik ben een beetje wanhopig aan het worden

 
Geplaatst : 18/01/2019 12:58 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is lastig om een advies te geven, en ik denk dat je dit het beste kan bespreken met een dierenarts of op consult kan gaan bij een voedingsdeskundige voor katten. Je kunt ook eens advies vragen aan www.voervoorkatten.nl

Ik zou ook alleen natvoer adviseren voor een kat met blaasproblemen, maar als je kat helemaal geen natvoer wil eten wordt dat lastig. Ik zou dan een oplossing zoeken die hier het dichtst bij in de buurt komt.

 
Geplaatst : 20/01/2019 12:55 pm
(@ziggy)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi meike

Ik heb mijn kitten vanaf gisteren op riverwood kitten brok gezet.
Mede omdat ik je stuk had gelezen over riverwood ik kende dit merk niet.
Ik hoop dat ik een goede keuze gemaakt heb.

zelfs met de hills vlees om aan te sterken blijft ze af vallen.
komt duidelijk iets kort de brokjes eet ze zeer graag.
De dierenarts wilde haar op speciaal voer voor blaasgruis zetten van royal canin of hills.
Maar deze brokken zijn niet voor kitten pas vanaf 1 jaar.
We hebben nu ook een fontijn staan en er word gretig gebruik van gemaakt.
Al met al vind ik het een hele lastige puzzel

 
Geplaatst : 20/01/2019 3:02 pm
(@lovepets)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi Ziggy

Zelf heb ik niet echt ervaring met blaas/urinewegproblemen bij mijn katjes. Maar ze waren wel erg mager. We hadden praktisch elk merk geprobeerd, we zagen ook echt de bomen door het bos niet meer.
Het enige voer dat hun terug op een gezond gewicht heeft gebracht, was het voer van Dier N zorg.
Ik heb eens gekeken voor je en heb gezien dat ze ook anti-struviet voer aanbieden waar taurine in zit.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor je kitten!

 
Geplaatst : 23/01/2019 3:45 pm
Deel: