Forum

Geperste brokken vo...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Geperste brokken voor bulldog met gevoelige darmen

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,431 Bekeken
(@saartje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik zoek wat advies en ervaring specifiek over de olde english bulldog. Mijn hondje is nu ongeveer 6 maand oud en een olde english bulldog kruising. Ik weet uit ervaring dat de bulldog in het algemeen vaak een gevoelige spijsvertering heeft. Ik heb haar vanaf een week of 9 (geschatte leeftijd omdat over haar achtergrond niets bekend is). Vanaf toen kreeg ze Hill's puppyvoer voor grotere rassen, omdat ze daar dunne ontlasting van kreeg ben ik overgegaan op RC maxi puppy, daar was ik ook ontevreden over omdat ze slappe ontlasting had. Ik heb haar met een maand of 4 op Bosch active brok gehad, Purizon single proteïne en Bosch semi moist single proteïne. Omdat dit allemaal niet mocht baten ben ik overgegaan op KVV van Carnibest, ik heb afgewisseld tussen verschillende diersoorten en af en toe biogarde bij gevoerd, helaas ging dit ook niet goed. Mijn oudere hond kan niet tegen geextrudeerde brok en eet al jaren Markus Muhle Roodwild, waar hij het goed op doet, mijn andere hondje eet Simpson Premium sensitive en doet het daar fantastisch op. Beide honden krijgen een aantal dagen per week KVV en reageren daar ook goed op. Ik vraag me af of het slim is om met zo'n jonge hond al te beginnen met geperste brok, omdat ze niets echt goed verdraagt. Ze is verder levendig en actief drinkt goed, is in goede gezondheid en is geen lastige eter.

 
Geplaatst : 12/01/2019 6:27 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je kunt zeker proberen of een geperste brok wel goed gaat. Misschien heb je wat aan dit overzicht: https://www.voerwijzer.com/geperste-brokken-vergelijken/. Markus Muhle Black Angus Junior zou bijvoorbeeld geschikt kunnen zijn.

 
Geplaatst : 20/01/2019 1:02 pm
(@saartje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dank je! Ik heb een paar dagen de MM roodwild gegeven om te proberen en er zat al grote verbetering in. Ik heb naar aanleiding van de resultaten de Lupo Sensitive 24/10 (geloof dat het merk ook door MM geproduceerd is) geprobeerd en na een paar dagen was haar ontlasting perfect. Ik geef nu wat biogarde erbij en wat kvv als extra, omdat ze nog erg in de groei is. Ik zal tzt overstappen op de Markus Muhle, zelfde als mijn oudere hond als ze pup-af is.

 
Geplaatst : 20/01/2019 10:44 pm
Deel: