Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

puppy klein ras

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,256 Bekeken
(@baloe)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo hallo,

Wij hebben een pup, Baloe (half pomeriaan/half Chi tzu) die vandaag 14 weekjes oud is en 2,1 kg weegt. Ik ben vandaag begonnen met Bandit voeren en wil dit gaan afwisselen met Alaska. Gezien het gewicht en de leeftijd van Baloe zou hij dus rond de 100 gram vers moeten krijgen in 4 porties van 25 gram. Ik heb nu 3 porties gevoerd (bij twee porties doe ik wat zalmolie) en die zijn dus letterlijk binnen 10 seconden op. Hij zoekt tussen de porties door constant eten en gaat bij zijn bakje liggen. Ik ben heel erg blij dat hij het zoooo lekker vindt, maar doe ik het wel goed? Hij kreeg eerst graanvrije brokjes (werd hij nooit blij van en at heel weinig.. nu dus heel blij met zijn eten, maar geobsedeerd door zijn lege bakje.. Ik heb hem tussendoor een gedroogd kippennekje gegeven en ik heb als traktatie gedroogde eend in kleine stukjes geknipt, daarvan heeft hij er ook een paar gehad. Tips, suggesties en meer kennis altijd welkom.. Alvast bedankt allemaal!

 
Geplaatst : 16/08/2015 5:07 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat leuk dat je kleintje zo dol is op de vleesvoeding! Dat komt vaak voor en de bakjes zijn meestal zo snel mogelijk leeg. Wat je eventueel kunt doen is het uit elkaar prakken van het voer, zodat het niet in 1 keer opgeschrokt kan worden, maar ook dan zal het snel gaan. Of het genoeg/te weinig/teveel is zal blijken , goed in de gaten houden of de ribbetjes nog makkelijk te voelen zijn, maar niet zichtbaar. Kleine hondjes hebben meestal wat meer dan gemiddeld nodig, maar de gedroogde vleesproducten bevatten relatief veel calorieeen, dus daarmee vul je het mooi aan. Ook is het kippennekje een goede tandenborstel :)

Je doet het dus prima, en alleen je hondje kan aangeven of het goed bevalt of niet.

 
Geplaatst : 18/08/2015 6:44 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

probeer het eens in een kong te geven, doet hij er veel langer over en is nog leuk ook, mijn hond vind de kong helemaal geweldig, is hij echt wel een tijdje mee bezig om alles eruit te krijgen, is maar een ideetje hoor ;)

 
Geplaatst : 21/09/2015 12:18 pm
Deel: