Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Afvallen

8 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
812 Bekeken
 Zaza
(@zaza)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Goedemorgen,

Mijn kat, Zaza, is al een tijdje aan de zware kant omdat het een grote (voormalige) kater is. Maar nu wordt het wel erg gortig: hij is 6.7/6.6 kilo, dat vind ik veel te zwaar. Hij komt redelijk veel buiten en rent zo nu en dan nog een rondje. 

Sinds september geef ik hem alleen maar KVV van Barf. Hij is meteen speelser geworden en hij lijkt ook wel gespierder. Zijn tanden zien er veel beter uit, geen rode randjes meer. Kortom: ik wil graag op KVV blijven, maar hoe kan ik hem laten afvallen?

Hij krijgt nu rond de 140 gr per dag. Dat is al minder dan hij mag. Hoeveel minder mag ik hem nog geven zodat hij wel alle voedingsstoffen binnen krijgt? Is er een alternatief merk dat misschien beter voor hem is? Nog andere tips? 

Alvast bedankt!!!! Anneke

 
Geplaatst : 31/10/2014 8:34 am
 Zaza
(@zaza)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Correctie: hij krijgt voer van Darf ;-)

 
Geplaatst : 31/10/2014 8:38 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je zou ervoor kunnen kiezen een kvv te voeren met een lager vetgehalte. Alroda heeft bijvoorbeeld mixen met weinig vet: http://www.voerwijzer.com/alroda-puur En Barfmenu ook: http://www.voerwijzer.com/barfmenu-kat

 
Geplaatst : 31/10/2014 1:14 pm
 Zaza
(@zaza)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Bedankt, toevallig heb ik zojuist Barfmenu gekocht. Ik zag ergens ook dat hij nog wel wat minder mag hebben qua voeding. Ga ik ook uitproberen.

De vrouw van de dierenwinkel was trouwens geen voorstander van alleen vlees/kvv geven. Zij zei dat daarmee de spijsvertering 'lui' wordt en hij gaat stinken uit zijn bek doordat zijn tanden niet goed schoon worden? 

Pffff.... wel een beetje een wirwar van meningen op deze manier. Zit er een kern van waarheid in wat de vrouw van de dierenwinkel zei?

 
Geplaatst : 31/10/2014 2:12 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja met alleen kvv wordt het gebit vaak niet goed schoon en kan je dus alsnog gebitsproblemen krijgen. Aangeraden wordt om het gebit te poetsen, maar ongemalen producten voeren zorgt ook voor het schoonhouden van het gebit.

Sommige katten vangen zelf prooidieren, zoals muizen en vogeltjes, als ze deze opeten is dat ook een soort tandenborstel. Als je kat dat niet doet, kun je zelf prooidiertjes voeren, sommige dierenwinkels hebben bijvoorbeeld ingevroren eendagskuikens of muisjes. Je kunt ook losse rauwe vleesproducten voeren zoals kippennekken en andere geschikte producten zoals die in de vleesbottenlijst staan: www.voerwijzer.com/vleesbottenlijst-kat. Verkrijgbaar of te bestellen bij poeliers, slagerijen, of speciale verkooppunten: http://www.voerwijzer.com/verkooppunten-barf

Je kunt kijken of hij afvalt bij het voeren van 140 gram van Barfmenu, met minder vet en dus minder calorieën. Als hij niet afvalt kun je wat minder voeren.

 
Geplaatst : 31/10/2014 3:02 pm
 Zaza
(@zaza)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Bedankt, ik ga er eens mee experimenteren!

 
Geplaatst : 03/11/2014 12:15 pm
 Zaza
(@zaza)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hij valt eindelijk af! Gaat nu, met minder voer, de goede kant op!

Groet, Anneke

 
Geplaatst : 18/11/2014 1:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat goed om te horen! Heb je ook ander voer geprobeerd? Of gewoon hetzelfde voer iets minder voeren?

 
Geplaatst : 18/11/2014 3:13 pm
Deel: