Forum

Geperste brok en kv...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Geperste brok en kvv

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
594 Bekeken
(@collie)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Gister begonnen met kvv voeren naast geperste brok. Beide van carnifarm. 

Ik vind dat Elmo veel poept van de geperste brok. Daarom gekozen om s morgens brok en s avonds kvv te geven. Kan dit en wat kunnen bijwerkingen zijn van het overstappen?  Elmo weegt 18, 5 kilo ik geef m ongeveer 140 gr brok in de ochtend en ongeveer 200 gr kvv. Is dit goed? Vind het lastig om precies uit te rekenen. Hij is overigens 11 maanden. Graag tips! 

 
Geplaatst : 05/09/2015 10:27 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja je kunt prima 's ochtends brok en 's avonds kvv voeren. Bij sommige honden gaat het beter als je een paar dagen achterelkaar brok voert en daarna een paar dagen achterelkaar kvv. Je zou dat ook kunnen proberen en kijken of dat beter gaat. Of bedoel je dat je dat al deed eerst?

Als Elmo van de geperste brok zoveel poept, zou je goed een andere brok kunnen proberen. Dat mag een geperste brok zijn, maar dat hoeft niet. Er zijn inderdaad honden die beter reageren op geperste brokken, maar bij de meeste honden is er geen verschil te merken.

Of de hoeveelheid die je voert goed is, kan je het best bepalen door naar Elmo te kijken en te voelen of je de ribben nog makkelijk kunt voelen. Zolang dit het geval is, is de hoeveelheid goed. Als je merkt dat Elmo wat te dik wordt, kan je wat minderen.

Kan je hier verder mee?

 
Geplaatst : 07/09/2015 7:56 pm
Deel: