Forum

nu geperste brok me...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

nu geperste brok met KVV maar hond eet brok niet graag

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
812 Bekeken
(@blemar)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Eigenlijk al vanaf het begin dat wij onze hond( australian labradoodle) kregen (hij is nu 7 mnd oud) ben ik opzoek naar een brok die hij graag lust. De brok die hij bij de fokker kreeg, een geperste brok, wilde hij al vrij snel niet meer eten.Na wat zoeken werd het Farmfood. Deze brok at hij maar alleen gemengd met KVV. En nu sinds 2 weken eet hij nauwelijks en probeert alleen zijn KVV er tussen uit te eten.

Ik ben bang dat hij de geperste brok niet smakelijk genoeg vind en hem daarom misschien niet graag eet.

Ik zou hem graag in de ochtend alleen brokken voeren en 's avonds KVV. Zou dit ook kunnen met een geexecuteerde brok? Er zit altijd minimaal 8 uur tussen zijn beide maaltijden. Welke brok / merk raden jullie aan?

Waarom ik wil dat hij ook graag brokken eet en niet over wil op alleen KVV is dat als hij eens gaat logeren het lastiger is als hij alleen KVV eet. Je hebt er veel diepvriesruimte voor nodig.

Ik ben heel benieuwd naar jullie advies en reacties.

 
Geplaatst : 18/07/2015 3:20 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dit probleem hoor ik vaker bij geperste brokken, ze zijn minder smakelijk dan geëxtrudeerde brokken, doordat er minder eiwit en vet inzit en niet zo'n lekker vetlaagje met smaakstoffen omheen zit.

Jazeker mag je geëxtrudeerde brokken voeren naast de kvv. Er zijn honden die hier niet goed op reageren, bijvoorbeeld hele slechte ontlasting of een doffere vacht. Maar de grote meerderheid heeft er geen problemen mee. Een kwestie van proberen en goed opletten dus.

Om je hond in vakanties brokken te laten eten, hoef je niet perse doorlopend brokken te voeren. Je kunt het ook weer overschakelen wanneer je op vakantie gaat, neem dan een paar dagen de tijd voor het overschakelen. Of iets langer als je hond erg gevoelig is voor voedings-overgangen. Een goed alternatief voor brokken in de vakantie is ook blikvoer of vleesworsten, daar is geen vriesruimte voor nodig.

 
Geplaatst : 19/07/2015 1:05 pm
Deel: