Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Beter alternatief voor Jarco Puppy brokken

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,304 Bekeken
(@lanzia)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hallo allemaal,

Onze pup van 12 weken krijgt 3 maaltijden per dag. 2 keer Jarco Puppy brokken en 1 x vlees van Energique.
Dit krijgt hij al vanuit het nest en wij hebben dit voortgezet.
Hij lijkt het goed te doen maar poept wel meer dan hij volgens mij zou moeten, namelijk 5 tot 6 keer per dag.

Ik zou graag eens een andere brok willen proberen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat is zogezegd een top brok, waar niet de slechte dingen inzitten en goed vlees bevat?
Zelf tot nu toe gekomen tot Acana en Profine maar lees hier toch ook weer slechte verhalen over.
Wat zijn de beste merken die ik eens kan proberen?

Alvast bedankt,

Alex

 
Geplaatst : 24/11/2017 2:38 pm
(@katrien)
Berichten: 13
Lid
 

Ik heb ook toevallig een puppy van 12 weken. Hier van de fokker royal canin meegekregen en omdat dit geen goede brok is zijn wij overgeschakeld naar acana puppy en junior. Ik heb me ook bijna 2 maanden ingelezen en dat is echt een van de beste brokkenmerk! Ik ben wel heel geleidelijk overgeschakeld om de darmen aan de brok gewoon te laten worden. Elke dag 10 gr opgebouwd van acana en 10gr afgebouwd van de royal canin. Geen diarree gehad hierdoor. Hele mooie stoelgang. Wat een zaligheid!!! Waar onze pup de royal canin met lange tanden op at en er soms 30 minuten overdeed ( we moesten hem soms echt naaf zijn eetbakje sleuren) is de acana nu op 30 seconden op. Hij wordt echt zot als ik de brokken neerzet, hij lekt zijn bakje letterlijk uit!! Echt een aanrader en een hele goede gezonde brok vol met geweldige bestanddelen!!! Gewoon doen

 
Geplaatst : 24/11/2017 10:51 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat leuk om je ervaring te lezen Katrien! Ik vind Acana ook een goed merk. Over elk merk zul je slechte dingen lezen, want elke hond reageert anders op een brok. Het is dus een kwestie van uitproberen.

 
Geplaatst : 25/11/2017 4:56 pm
(@lanzia)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Bedankt Katrien, we gaan acana zeker uitproberen.

 
Geplaatst : 25/11/2017 5:00 pm
(@katrien)
Berichten: 13
Lid
 

Veel succes ermee. Rustig opbouwen zoals ik gedaan heb en dan heb je normaal geen problemen! In de volwassenbrok ook veel variatie. Is altijd leuk om af te wisselen.

 
Geplaatst : 25/11/2017 7:53 pm
(@lanzia)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Nou we zijn positief! Hij doet het goed op Acana en de overgang ging soepel. Nogmaals dank.

 
Geplaatst : 14/12/2017 11:26 pm
Deel: