Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Carfil petfood

4 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
558 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Wij hebben sinds enkele dagen onze pup (Duitse Staande Langhaar - jachthond) en heeft van de fokker puppybrokken gekregen van Carfil. Het is volgens mij niet echt bekend in Nederland maar schijnt onder jagers toch veel gebruikt te worden. Het is redelijk geprijsd

Puppy 30/20
Analyse: bevat ruw eiwit 30%, ruw vet 18%, ruwe celstof 2,5%, ruwe as 8%, Vitamine 22000 IE/KG, vitamineD3 2000IE/kg, Vitamine E 180mg/kg, Koper(11)sulfaat, pentahydraat, koper 20mg/kg, met oxydatietegengaande stog EG-toevoegingsmiddelen

Groepen van voedermiddelen: granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, olien en vetten, plantaardige eiwitextracten, mineralen, ei en eiproducten, gist

www.carfil.be

Graag zou ik willen weten wie ervaring heeft met dit voer en of het een goed puppyvoer is.

Bij voorbaat dank

Manfred

 
Geplaatst : 08/08/2012 9:09 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

met oxydatietegengaande stof EG-toevoegingsmiddelen en het begint met GRANEN!!
Dit zegt al e.e.a.
Kijk even op deze site bij: wat is een goede brok en bij brokken vergelijken. Zou ook vlees gaan geven. Kijk bij: Vers vlees: Beginnensinformatie KVV

 
Geplaatst : 08/08/2012 9:13 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Bedankt voor je reactie. Ik heb me inmiddels wat verder verdiept in de hele voedings materie en ga inderdaad ook starten met het geven van vers vlees.
Bij mijn eerste snelle analyse van kvv kom ik op 3 opties die goed van kwaliteit/samenstelling zijn; Barfmenu, Alaska en Darf.
Mijn pup krijgt nog 4 maal per dag te eten en ik ga nu om te beginnen voor zijn laatste voeding over op kvv

 
Geplaatst : 09/08/2012 11:42 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik geef zelf ook Darf. Een aantal varianten zijn helemaal compleet: eko kvv, puppy, actief en eend.
De andere soorten zijn niet compleet. Dan moet je afwisselen.
En ik geef een aantal dagen brokken van Wolfsblut omdat het soms praktischer is.
Toen mijn hond nog pup was kreeg ze al snel 3x per dag eten.

 
Geplaatst : 09/08/2012 1:33 pm
Deel: