Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Fokker country match

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,381 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ja hoor er is weer een nieuwe voeding op de markt en het heet Fokker country match
een geperst brok.Iemand hier al wat ervaring mee? en is het een goede brok?
Omdat je ook wel vaak hoort dat geperste brok en kvv een goede combi is.

 
Geplaatst : 31/10/2012 7:29 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan de samenstelling ervan niet vinden. Het marketingverhaaltje erbj vind ik een beetje jammer, dat geeft me al een wat slecht gevoel bij se brok, maar dat zegt niet zoveel.

Dat een geperste brok een goede combi is met kvv lees ik ook vaak, maar ik heb het idee dat dit door goede marketing de wereld in is gebracht. Ik heb in ieser geval van  iemand gehoord dat geperste brokken beter bevielen in combinatie met kvv, dan geëxtrudeerde brokken, maar misschien heeft niemand dit nog uitgetest.

Als je de brokkenmaaltijd en de kvv-maaltijd apart geeft, maakt het niet uit wat voor soort brok het is, dus dat is ook een optie.

Als je de samenstelling voor me hebt, kan ik er meer over zeggen. 

 
Geplaatst : 01/11/2012 1:29 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Samenstelling Fokker country match: gepofte mais, gevogelte meel, pluimveevet,
gelitaflex , vismeel, hemoglobine poeder, eipoeder, zalmolie, chicoreipulp, mineralen,
lecithine, chondroitine(0,03%), glucosamine (0,03%).

Analistische bestanddelen: ruw eiwit 26%, ruw vet 16%, ruw as 5,3%, ruw celstof 1,8%, calcium 1,1%,
fosfor 0,9%.

vit. A (E 672) , 20000IE, Vit. D3 (E671) , 1800IE, Koper (E4)5mg, IJzer (E1) 50mg, Jodium(E2) 1,5 mg,
Mangaan (E5) 35mg, Zink (E6) 65mg, Taurine 100mg, l-carnitine 300mg,
omega 3 4gr en omega 6 18gr.
Vind het intressant om te weten wat er allemaal in voeding zit en wat voor kwaliteit het is.

 
Geplaatst : 01/11/2012 8:35 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

wat mij opvalt is dat er heel veel poeder dit en poeder dat erin zit en veel E nummers.
En wat is gelitaflex?? daar heb ik nog niet eerder van gehoord volgens mij.

 
Geplaatst : 01/11/2012 8:37 pm
Deel: