Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Goede brok met eend zonder rijst

12 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,867 Bekeken
 Erna
(@erna)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Ik zoek een goede brok voor onze gevoelige (voor granen,kip,rund,hoog eiwitpercentage) Labrador van 7. Het liefst ook geschikt voor de andere Labrador van 4. Ze stonden op DLG Original maar daar zit kip/rijst in. Ik twijfel erg tussen SImpsons Sensitive Eend of NutraGold eend...........of is er een ander merk/brok? Qua prijs per dag richting wat ze nu hebben. Bedankt alvast!

 
Geplaatst : 17/06/2015 7:20 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Had je ook dit overzicht gezien?

http://www.voerwijzer.com/hypoallergene-brokken-met-1-diersoort

Granatapet Eend Sensitive lijkt me ook een goede optie.

Het nadeel van NutraGold is dat het vrij veel koolhydraatbronnen bevat. Ook daar zit eiwit in en kan een allergie op ontstaan. Wanneer Nutragold niet bevalt kun je het beste voor de zekerheid ook voor een andere koolhydraatbron kiezen dan in de brok zit. En dan is de keuze erg beperkt.

 

 
Geplaatst : 18/06/2015 8:08 am
 Erna
(@erna)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Bedankt! Ik zal zeker gaan kijken en vergelijken. Welke heeft het hoogste percentage vlees? Ze krijgen ook een aantal dagen vlees per dag, ook eend, maar wil ze niet volledig op vers vlees zetten. Bedankt!

 
Geplaatst : 18/06/2015 9:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah heel goed dat je ook rauw geeft, dit zal helpen om de darmen weerbaarder te maken.

Als je een week het nieuwe menu geeft, en alles gaat goed, kun je ook probiotica en glutamine supplementeren eventueel.

Welke brok het hoogste percentage vlees heeft, kun je zien aan het eiwitpercentage. Hoe meer eiwit, hoe meer vlees. Tenzij er plantaardig eiwit aan is toegevoegd, maar volgens mij is dat niet het geval bij de brokken die we besproken hebben.

 
Geplaatst : 20/06/2015 7:55 am
 Erna
(@erna)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Ik ben over de NutraGold nog niet laaiend enthousiast. Wel goede ontlasting maar ze drinkt zoveel........& vervolgens kan ze dit niet goed ophouden. Ook heeft ze in eens last van hotspots :-( ik weet niet of dit door het voer komt hoor maar............ Ken je de Bosch HCP Eend & aardappel ook?

 
Geplaatst : 12/07/2015 1:22 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bosch HCP Eend & aardappel voldoet aan je eisen, geen rijst en alleen eend als dierlijke eiwitbron. Er zit wel weinig vlees in, het eiwit is deels opgevuld met geïsoleerde aardappeleiwit, maar het is wel vers toegevoegd. Er zit heel erg veel aardappel in, dus qua samenstelling ben ik er niet erg enthousiast over.

De Nutragold klinkt inderdaad niet ideaal en ik zou zeker een ander merk proberen. Simpsons is ook nog een goede keuze.

 
Geplaatst : 13/07/2015 10:46 am
 Erna
(@erna)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Dag Meike, ik heb besloten om de GranataPet Eend te gaan bestellen, is deze beter dan de Simpsons? Ik zet haar nu een week op vers vlees eend van Carnibest of Lotgering Eend & Paard want die gaat ook heel goed bij haar. Daarna zet ik haar dan over op de GranataPet Eend. Ik kan van de GranataPet Eend verder geen vergelijking van de samenstelling vinden, is het nog nodig om hier extra zalmolie bij te geven? Ook krijgt ze nu een tablet glucosamine maar dat zou hier ook in zitten als ik de beschrijving van Zooplus lees, maar ik ben geen expert zoals jou :-).  Met Nutragold ben ik bij haar per direct gestopt.

 
Geplaatst : 05/08/2015 4:51 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Granatapet VS Simpsons

Granatapet Eend Sensitive en Simpsons Sensitive Duck&Potato zijn beide prima. De verschillen:

  • Simpsons bevat ook vers toegevoegd vlees, Granatapet niet. Vers toegevoegd vlees is minder bewerkt en daardoor iets hoger van kwaliteit.
  • Granatapet bevat gevogelte-vet, en daar zou mogelijk kippenvet in kunnen zitten, en in dat kippenvet zou mogelijk een eiwitdeeltje in kunnen zitten. Wat dus bij echte allergie ook een reactie veroorzaakt. In Simpsons zit eendenvet. Je zou het bij Granatapet kunnen navragen, welke diersoorten in de gevogeltevet kunnen zitten en of het 100% zuiver is (zonder mogelijke eiwitdeeltjes).
  • In Granatapet zit granaatappelpit en in Simpsons zitten nucleotiden toegevoegd als uniek ingrediënt. Granaatappelpitten heb ik nog niet echt uitgeplozen, maar ze bevatten antioxidanten en ik lees dat ze ook fyto-oestrogeen bevatten, waarover veel negatieve maar ook positieve dingen geschreven worden op internet. Nucleotiden zijn stofjes die het immuunsysteem en de darmgezondheid ondersteunen.

Qua samenstelling zou ik nu eerder neigen naar Simpsons, maar het zou net zo goed kunnen dat voor jouw labrador Granatapet beter bevalt. Je zou gewoon Granatapet kunnen proberen om te kijken hoe het gaat, en als het niet helemaal goed gaat of als je toch nieuwsgierig blijft, kun je daarna ook Simpsons eens proberen.

Supplementen
Ik zou de glucosamine en chondroitine blijven supplementeren. Van 0,1% groenlipmossel zit er niet genoeg glucosamine en chondroitine in en bij Simpsons is de hoeveelheid niet bekend.

Visolie supplementeren bij Granatapet... De hoeveelheden omega vetzuren zijn niet bekend, dus je zou het voor de zekerheid kunnen doen.

Als je bij Zooplus gaat bestellen, zou je dat dan via de banner willen doen? Dan krijgt Voerwijzer een klein percentage van de omzet, zonder dat het jou extra geld kost. Dankje!
zooplus.nl

 
Geplaatst : 06/08/2015 10:34 am
 Erna
(@erna)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike, ik ga zeker via de Banner bestellen.

 
Geplaatst : 10/08/2015 11:57 am
 Erna
(@erna)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Ik klikte te snel......... Ik wilde er nog bijzetten als ik dit voer ga bestellen want ik zit ook nog aan een hele andere richting te denken nl. de DLG Passion Fish om zo een hele andere eiwit te gebruiken want ze blijft maar modderen met haar huid. DLG original kreeg zij eerder en onze andere hond krijgt dit nog steeds (in afwisseling met 3 dagen vlees). Wat denk jij, zou de DLG Passion wat kunnen zijn?

 
Geplaatst : 10/08/2015 2:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja Dog Lovers Gold Passion Fish is een prima aanvulling om mee af te wisselen. Een nadeel van deze brok is wel dat het 4% zonnebloemolie bevat, wat juist weer ontstekingsbevorderend is. Er zijn een paar merken die geen omega 6-bronnen toevoegen, zoals Alpha Spirit.

 
Geplaatst : 12/08/2015 8:07 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
 

Kijk ook eens naar de Taste of the Wild Sierra Mountain op basis van lam met aardappel. Kan dat iets zijn?

 
Geplaatst : 07/10/2015 8:50 pm
Deel: