Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Markus Mühle geperst

9 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
856 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ben benieuwd of er mensen zijn die met dit merk ervaring hebben, wil dit gaan proberen ipv de standaard geperste brok van Prins.(ik weet dat KVV beter is mijn andere twee honden krijgen dit) maar onze Herder doet het niet goed op Kvv. Vandaar.
Groetjes Amber.

 
Geplaatst : 09/08/2012 8:28 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hebben zelf een pup en heb na een ruime "studie"besloten om naast KVV onze hond een goede brok te voeren. Voor een geextrudeerde brok kom je dan al gauw uit bij Orijen, Acana Applaws, tast of the wild, dog lovers gold etc. Onze pup deed het helaas niet goed op Acana. Ben nu bezig geperste brokken te bestellen: Lupo Natural, Lukullus en MARKUS MUHLE. ( 1.5 kg van elk) Marcus Muhle is sowieso een veel betere brok als Prins. Kijk maar eens naar de samenstelling; die van Prins begint met granen, vlees ( wat voor vlees ??), dierlijke bijprodukten( = rotzooi !! ) etc. etc. M M begint tenminste met welk soort vlees , welk soort vis en ONTSLOTEN granen ( zijn reeds op hoge temperatuur geweest, dus doen geen kwaad meer..) M M is op lage temperatuur geperst wat veel behoud van bestanddelen ( vitaminen/mineralen) inhoudt. Tenslotte geeft het overgrote deel van de gebruikers aan dat de brok smakelijk is en goed verteert !! Lukullus schijnt overigens nog lekkerder te zijn !! Kortom, als je M M besluit, maak een juiste keuze !!! Suc6

 
Geplaatst : 10/08/2012 3:32 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Goedemiddag Hans,

Dank voor je reaktie ivm de MM brokken. Voor wat het waard is de Prins brokken zijn er definitief uit hier, zak is op , en komt er ook niet meer in.
Dankzij deze site en daar ik her en der nog wat geneusd heb ivm goede brokken, en ook vanwege de goede verkrijgbaarheid, ga ik vandeweek een zak Acana Chicken en Burbank halen bij versvoerenzo, ze zitten hier om de hoek. Dus dat is altijd makkelijk.
Ik hou jullie hier op de hoogte van mijn bevindingen.

Met vriendelijke groet Amber Hessing.

 
Geplaatst : 13/08/2012 2:10 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Markus Mühle is van de geperste brokken wel één van de betere merken inderdaad. Maar bij mij gaat samenstelling boven de bewerking van de brok (wel of niet geperst). Acana heeft een prima samenstelling, en ik hoop dat het bevalt. We lezen het nog wel :)

En Hans, ik ben ook heel benieuwd naar de bevindingen van de drie merken die je besteld hebt!

 
Geplaatst : 15/08/2012 11:39 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Zoals beloofd hier een up-date. Ik heb inmiddels een midweek lukullus en een midweek Lupo Natural gevoerd. Het gaat er in als koek, maar er komt ook heel veeeeel uit !! Hij vond de brokken heerlijk en schooide telkens om meer ( tja 40/50 gram per keer is ook maar een klein beetje..) Ondanks dat wij ons aan de voorschriften hielden qua hoeveelheid in te nemen voer, hadden wij dus geen zeggenschap over de productie door ons Semmie. Nou... minimaal 6 keer per dag stevige grote drollen.. Bij Lukullus zagen ze er qua kleur wel beter uit dan bij Lupo natural. ( was behoorlijk geel) . Na weer een lang weekeinde KVV (prima... 1 a 2 keer per dag een klein donkerbruin drolletje) heb ik 'm gisteren op Markus Muhle gezet. De eerste verwachtingen zijn prima. Heeft nog maar 1 maal ontlasting gehad en goed. Als dit zo door gaat, zetten we Semmie zat/zondag op vers en ma/vrij weer op Markus Muhle. Als het goed blijft gaan kan ik tenminste gelijk een grote zak kopen... Kortom, de geperste brokken van Lukullus en Lupo Natural zijn niet slecht bevallen, het ging er goed in en kwam er goed uit doch de hoeveelheid ontlasting was wel een beetje teveel van het goede.... Markus Muhle oogt op het eerste gezicht wel beter...Ik houd jullie op de hoogte !!

 
Geplaatst : 23/08/2012 11:53 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Er zitten in Lukkulus en Lupo Natural ook meer ruwe vezels, dat zou goed meegespeeld kunnen hebben. Fijn dat Markus Muhle beter bevalt.

 
Geplaatst : 23/08/2012 12:38 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Even kort mijn bevindingen tot nu toe!
Ze krijgen nu een week of twee de Acana, Teckel doet het er heel goed op, nu is ie ook wel erg makkelijk als het om eten gaat, maar het wordt wel graag gegeten. Smaak is dus goed.
De Herder doet het er ook wel goed op, maar heb al ondervonden dat het voedingsadvies van 3 kopjes per dag niet op gaat voor mijn herder. Komt nog bij dat deze brokjes vrij klein zijn, en Kay spuugt dus tegenwoordig s'nachts al gal(dus een te lege maag) of ze verteren heel snel, of het advies van drie kopjes per dag is niet geschikt voor mijn hond.
Hij zit dus nu al op vijf kopjes per dag, en twee plakken Duck s'middags,, smaak is ook voor de herder goed, want ze vinden ze heerlijk de brokken.
Dus als ik heel eerlijk ben vindt ik het een prima brok alleen op deze wijze gaat het wel in de papieren lopen kwa geld, want een maand met een zak van 13 kilo zal ik dus bij lange na niet halen.
Groeten Amber

 
Geplaatst : 28/08/2012 1:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Lastig probleem, dan is rauwe vleesvoeding nog goedkoper, maar dat bevalt dus ook niet zo goed bij je herder? Soms helpt het om een ander merk te proberen, bijvoorbeeld een graanvrij merk. 

 
Geplaatst : 29/08/2012 6:29 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb de meeste Kvv's ook zonder graan al geprobeert, van de aller duurste als Carnibest tot aan Smuldier aantoe dus dat is het probleem niet denk ik.
Want nu krijgt ie Duck tussen de brokmaaltijden in, en dit gaat goed.
En daar zit graan in,, De Acana is als het goed is zo goed als graanvrij, dus ik denk dat ik maar ff blijf doorgaan op deze manier. Gal spuugt ie nu niet meer, en heb zijn brok teruggebracht naar vier kopjes per dag, en dan tussen door twee plakken Duck.
Dus we wachten maar even af.

 
Geplaatst : 30/08/2012 7:15 am
Deel: