Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nekmar ultrapremium voer

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,228 Bekeken
(@1deejay39)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Mijn fokker zweert bij dit voer voor een Amerikaanse Akita.

Het is alleen nergens te koop, alleen bij Nekmar zelf te bestellen.

Dit is de samenstelling voor puppy's 0 t/m 6 maanden.

 

SAMENSTELLING: kippenvlees 37% (waarvan vers kippenvlees 15%),bruine rijst 22%, erwten, kippenvet 10%, aardappelen, gedroogde vis 4%,runderkanen 3,5%, tuinbonen, lijnzaad, gedroogde bietenpulp, gehydrolyseerde lever 2%, gist, gedehydrateerde zeewiermeel 0,3%, fructo-oligosacchariden (FOS 0,2%), mannanoligosacchriden (MOS 0,2%), yucca schidigera, gedehydrateerd, ananas stengel (Ananas comosus), gedehydrateerde appel (Malus pumila), melk distel(Silybum marianum L.), glucosamine, chondroïtinesulfaat.

 

ANALYTISCHE BESTANDDELEN:ruw eiwit 30%, ruwe oliën en vetten 20%, ruw vezels 2,4%, as 7,5%, vocht 8%.

 

TOEVOEGINGSMIDDELEN per KG: Nutritionele toevoegingsmiddelen: 3a672a Vitamine A 24000 UI, E671 Vitamine D3 1600 UI, 3a700 Vitamine E (t.r. alfa toc.Acet) 200 mg, E4 koper (koper (II) sulfaat pentahydraat) 19 mg, E1 ijzer (ferro carbonaat) 38 mg, E5 mangaan (mangaanoxide) 76 mg, 3b605 zink (zinksulfaat monohydraat) 84 mg, 3b201 jodium (kaliumjodide) 4,0 mg, E8 selenium (natriumseleniet) 0,2 mg. Organoleptische toevoegingen: Botanisch natuurlijk product bepaald.

METABOLISEERBARE ENERGIE: 4070 Kcal / kg.

 

Hoe denken jullie over dit voer? Zitten er dingen in wat niet goed is of wat juist wel heel goed is?

Zelf wil ik overgaan op een ander merk wat beter verkrijgbaar is. Zoals bijv. Renske, Acana, Orijen.

Graag jullie advies.

 
Geplaatst : 03/04/2022 6:54 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nekmar Baby ziet er prima uit, de enige minpunten vind ik

  • Er moet een goede bron van de omega 3-vetzuren EPA en DHA, hiervoor kun je zelf bijvoorbeeld visolie toevoegen (Zie artikel omega 3 voor honden)
  • De hoeveelheid calcium en fosfor is onbekend, maar aangezien het ruwe as-gehalte niet hoog is, zit dit vermoedelijk wel goed
  • Er zit gehydroliseerde lever in. De meeste honden zullen hier geen probleem mee hebben, maar sommige honden mogelijk wel. (Zie artikel smaakstoffen in brokken)
  • De mineralen zijn als sulfaten en oxide toegevoegd, dit zijn minder goed opneembare vormen. Dit is niet erg of slecht, maar minder optimaal dan gecheleerde mineralen.

Renske, Acana en Orijen zijn ook goede brokken, die hebben bovenstaande nadelen niet. Je kunt ook merken afwisselen als je dat wilt.

Hier vind je mijn beoordelingen van de puppybrokken van Renske, Acana, Orijen en andere (glutenvrije) merken:

Puppybrokken vergelijken

 
Geplaatst : 04/04/2022 10:50 am
(@1deejay39)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike 

Hoi, wat fijn voor je snelle en heldere antwoord, super lief.

We zijn al 2 dagen in discussie met de Fokker. Zij zegt dat het overstappen op ander voer in het eerste jaar niet goed is. En dat de hond hier problemen door kan krijgen met zijn groei, en spijsvertering.

Ik dacht altijd dat wanneer je over wilt gaan op ander voer, dat je dan eerst 50/50 van het oude merk, en nieuwe merk moest geven. Daarna steeds minder van het oude, en meer van het nieuwe merk. Totdat de hond alleen maar op het nieuwe is overgestapt.

En Renske, Acana en Orijen zijn volgens mij net zo goed, en hoogstwaarschijnlijk zelfs beter.

 

 
Geplaatst : 04/04/2022 2:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat gaf de fokker als reden dat overstappen in het eerste jaar niet goed is?

Wat wel bekend is, is dat je het beste de eerste dagen tot weken dat de pup bij je in huis komt, je het beste het voer van de fokker kunt blijven voeren. Dat is omdat de verhuizing best stressvol is, en verandering van voer door de extra lichamelijke stress dan snel tot diarree leidt. Maar een heel jaar wachten is wel lang. 

Sommige kerken hebben een soort fokker-marketing-programma. Die hopen door fokkers gratis voer of korting te geven, ook de pupkopers als klanten te krijgen. Misschien dat zulke merken fokkers ook vertellen dat pupkopers het beste in ieder geval het eerste jaar niet van voer kunnen veranderen. Ik weet niet of dit zo is, maar het zou me niet verbazen.

Teveel afwisseling in de eerste maanden is ook niet goed. Maar afwisseling tussen twee merken is niet teveel.

Renske Puppy bevat trouwens ook goedkope mineraalverbindingen (sulfaten) en gehydroliseerde lever, en minder eiwit dan Nekmar. Je kunt eens alle brokken naast elkaar leggen met de criteria uit het artikel Zo kies je goede puppybrokken. Maar uiteindelijk is het het belangrijkst dat het bij de pup past, en dat is een kwestie van uitproberen.

Succes met je keuzes!

 
Geplaatst : 06/04/2022 1:32 pm
Deel: