Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Opti Life voorheen Bento Kronen

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
2,274 Bekeken
 Bbas
(@bbas)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Onze boxer krijgt nu DLG original maar ben er sinds de nieuwe samenstelling niet meer tevreden over. Hij verhaard enorm en glimt niet zo mooi meer als voorheen.

Hij heeft last van atopie en dan vooral de huismijt welke hem dwars zit. Nu ben ik aan het kijken voor een andere brok en zit te denken aan
Opti Life Adult Skin Care Medium & Maxi Hondenvoer. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook twijfel ik nog aan het merk Happy Dog.

 
Geplaatst : 19/10/2017 4:33 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat jammer dat Dog Lovers Gold Original niet meer bevalt, er komen veel klachten over sinds de nieuwe samenstelling helaas.

Ik heb geen ervaring met Opti Life, maar ik heb er wel goede ervaringen over gehoord. Voor de prijs vind ik het in ieder geval een prima brok. Ik ben bezig met de brokken op Voerwijzer te zetten.

Opti Life Adult Skin Care Medium & Maxi
Salmon (dehydrated, 25%), Rice (25%), Rice flour, Animal fat, Vegetable fibres, Linseed, Brewer’s yeast, Salmon oil (1%), Minerals, FOS, MOS, Lecithin, Sea algae (Ascophyllum nodosum), Rosemary, Marigold, Green tea
Protein 23.0%, Fat content 14.0%, Crude fibre 2.5%, Crude ash 6.9%, Calcium 1.1%, Phosphorus 0.8%, Omega-3 fatty acids 1.5%, Omega-6 fatty acids 1.0%

Nutritional additives
Vitamin A 22000 IU, Vitamin D3 1200 IU, Vitamin E 500 mg, Vitamin C 200 mg, β-carotene 1 mg, Taurine 1000 mg, Glucosamine 500 mg, Biotin 4000 µg, E1 (iron) 75 mg, E2 (iodine) 3 mg, E4 (copper) 10 mg, E4 (copper-cupric chelate of glycine hydrate) 5 mg, E5 (manganese) 50 mg, E6 (zinc) 168 mg, E6 (zinc-zinc chelate of glycine hydrate) 30 mg, E8 (selenium) 0.3 mg

Wat vind ik hiervan?
Ik vind dat het weinig eiwit bevat en veel rijst, maar verder ziet het er prima uit. Alleen vind ik een visbrok niet echt geschikt om permanent als hoofdvoeding te geven, in dit artikel kun je lezen waarom:
https://www.voerwijzer.com/is-een-visbrok-gezond-voor-honden-en-katten/. Je kunt ook gewoon de "normale" brok van Optilife nemen.

Happy Dog
Vind ik iets minder dan Optilife qua samenstelling. Zie hier meer over dit merk: https://www.voerwijzer.com/forum/topic/ik-mis-de-hondenvoeders-happy-dog-en-hills/

 
Geplaatst : 21/10/2017 7:13 pm
 Bbas
(@bbas)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike, ga het eens proberen (y) Happy Dog beginnen we dan niet aan 😉

 
Geplaatst : 22/10/2017 7:08 pm
 Bbas
(@bbas)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Onze boxer is nu aantal dagen op deze brok. Het is een iets grotere brok dan DLG maar zit beter/strakker zonder lucht in de verpakking. Ontlasting is goed maar niet meer of minder dan op de DLG wel merk ik dat hij meer drinkt dan voorheen.

 
Geplaatst : 01/11/2017 12:25 pm
Deel: