Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pro Plan Optistart Large robust Puppy

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,566 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

De fokker van onze labradorpup pleit voor Pro Plan optistart Large robust Puppy. Ik voeg de samenstelling even bij, zou jij hier eens een analyse over willen geven?

Samenstelling: Kip (17%), tarwe, gedehydreerd gevogelte-eiwit, maïs, rijst (6%), sojameel, dierlijk vet, tarwevezel, gluten, digest, gedroogde bietenpulp, mineralen, visolie, gedroogde colostrum (0,1%)

 
Geplaatst : 09/10/2015 4:06 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Deze samenstelling spreekt me niet aan. Waarom niet?

- een pup heeft goede eiwitten nodig om zich gezond te ontwikkelen. Deze brok bevat een klein gedeelte eiwitten van vleesproducten (kip en gevogelte), maar ook relatief veel slechtere eiwitbronnen: sojameel en gluten.
- pleit voor Pro - Plan opti start Large robust Puppy. Ik voeg de samenstelling even bij, zou jij hier eens een analyse over willen geven.
- de vitamines en mineralen zijn in goedkope vorm toegevoegd, deze zijn minder bruikbaar dan gecheleerde mineralen en natriumseleniet gaat reacties aan met andere mineralen waardoor ze nog minder effectief zijn
- er zit wat veel omega 6 in in relatie tot omega 3, dit kan je oplossen door visolie of verse vis erbij te voeren
- er zit ongespecificeerde diersoorten in (gevogelte), wat een nadeel is als je hond een allergie ontwikkelt op deze voeding, want dan moet je alle gevogelte gaan vermijden ipv alleen kip.
- ik zou tarwe ook vermijden, zeker in grote hoeveelheden, omdat dat relatief vaak problemen lijkt te veroorzaken

 
Geplaatst : 09/10/2015 4:16 pm
Deel: