Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

renkse en biofood

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
739 Bekeken
(@anita1963)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Is er iets bekend over de hondenbrokken van Renske en ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe biofood graanvrije brok.

 
Geplaatst : 11/08/2015 5:29 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Renske Premium ziet er prima uit. Mooi vleesgehalte, en geen vervelende ingrediënten. Het is alleen jammer dat er hele karkassen in zitten in plaats van vlees (minder verteerbaar), maar verder prima.

Graanvrije brokken van Biofood? Die ken ik niet, heb je daar meer informatie over? Op de website van Biofood staat er niets over.

 
Geplaatst : 12/08/2015 8:12 pm
(@anita1963)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Biofood geperste brok graan en gluten vrij met lamsvlees,is nieuw en goede prijs denk ik.

Ik betaal voor de gewone geperste brok 27,95 en deze is volgens mij 39,95

Info staat op de site van biofood onder brokken en dan zie je geperst lam

 
Geplaatst : 13/08/2015 5:27 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah Biofood Geperst Lam. Dit is niet graanvrij, want het bevat mais en rijst. Maar graanvrij is een marketingterm en betekent niet dat een brok dan beter is. Granen is een breed begrip. Mais en rijst zijn glutenvrij en zouden daardoor mogelijk minder problemen veroorzaken dan tarwe. Mais zou wel wat meer aflatoxinen kunnen bevatten dan rijst, dus als een brok met mais niet bevalt kan het daar aan liggen.

Het is voor een geperste brok een prima brok, maar qua samenstelling vind ik Renske Premium beter. Het verschilt echter per hond wat beter bevalt, dus je zou ze allebei kunnen proberen en kijken wat beter bevalt.

 
Geplaatst : 14/08/2015 10:23 am
Deel: