Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Sam's Field Hypo allergenic Salmon

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,232 Bekeken
(@kimz86)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 
Hallo,

Wij hebben sinds een week een lieve franse bulldog van 6 jaar oud, bij zijn vorige eigenaar kreeg hij alles met de pot mee te eten, een halve leverworst per dag...spek met ei..boterhammen, vlees enz.

Hij heeft last van zijn huid en de dierenarts heeft een cortisonen zalfje mee gegeven en Hills skin and allergy, nu kreeg hij naast die brokken van de dierenarts bij die mensen ook nog gewoon het bovenstaande te eten waardoor zijn huid dus niet beter werd, op het moment heeft hij nogsteeds veel jeuk, bijt aan zijn poten en heeft plekjes op zijn buik.
 
Ik ben nu opzoek naar goede voeding voor hem, ik weet dus niet precies waar hij allergisch of gevoelig voor is maar ik probeer het te elimineren door onbekende eiwitten te geven en zo min mogelijk graan
 
Hij krijg bij ons s'avonds 125 gr Carnibest eend rijst, en ik ben vanmorgen naar de dierenwinkel geweest en heb een half uur alle zakken lopen lezen, nu heb ik een zak Sams's Field Salmon mee genomen, ook omdat ik hoop dat de vis misschien zijn vacht en huid in betere conditie kan brengen
 
Kunt u me vertellen of dit een goede brok is?
 
M.v.g Kim

 
Geplaatst : 04/03/2016 9:56 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

INGREDIENTS: Salmon, Potato, Maize, Poultry Fat (preserved with mixed Tocopherols, a source of Vitamin E), Salmon Oil, Natural Flavors, Dried Apples, Brewer’s Yeast, Tomatoes, Yucca Schidigera Extract, Carrots, Minerals, DL-methionine, L-Lysine, Mannan-oligosaccharides, Fructo-oligosaccharides, Probiotics.

ANALYTICAL CONSTITUENTS: Crude Protein 25 %, Crude Fat 14 %, Crude Fibre 2,0 %, Crude Ash 5,5 %, Moisture 10 %, Calcium 1,1 %, Phosphorus 0,9 %

Beoordeling 

Opzich een prima brok, maar voor een hond met zulke problemen zou ik er wel heel voorzichtig mee zijn. Hier zitten wel ingrediënten in waar hij gevoelig voor kan zijn, zoals aardappel, maïs, gist, kippenvet, natural flavours (bevat vaak vrije glutamaat, het schadelijke stofje in MSG, zie ook artikel MSG in brokken) en tomaten.

Heb je ook overwogen om rauwe zalm te proberen? Of eventueel gezuiverde visolie? Dat lijkt me veiliger. Het lijkt me beter om hem eerst klachtenvrij te krijgen, en de darmen weer helemaal te laten herstellen op rauw als hij dat goed verdraagt. Daarna zou je een brok als deze voorzichtig kunnen proberen. 

 
Geplaatst : 05/03/2016 10:24 am
Deel: