Wij hebben sinds een week een lieve franse bulldog van 6 jaar oud, bij zijn vorige eigenaar kreeg hij alles met de pot mee te eten, een halve leverworst per dag...spek met ei..boterhammen, vlees enz.
INGREDIENTS: Salmon, Potato, Maize, Poultry Fat (preserved with mixed Tocopherols, a source of Vitamin E), Salmon Oil, Natural Flavors, Dried Apples, Brewer’s Yeast, Tomatoes, Yucca Schidigera Extract, Carrots, Minerals, DL-methionine, L-Lysine, Mannan-oligosaccharides, Fructo-oligosaccharides, Probiotics.
ANALYTICAL CONSTITUENTS: Crude Protein 25 %, Crude Fat 14 %, Crude Fibre 2,0 %, Crude Ash 5,5 %, Moisture 10 %, Calcium 1,1 %, Phosphorus 0,9 %
Beoordeling
Opzich een prima brok, maar voor een hond met zulke problemen zou ik er wel heel voorzichtig mee zijn. Hier zitten wel ingrediënten in waar hij gevoelig voor kan zijn, zoals aardappel, maïs, gist, kippenvet, natural flavours (bevat vaak vrije glutamaat, het schadelijke stofje in MSG, zie ook artikel MSG in brokken) en tomaten.
Heb je ook overwogen om rauwe zalm te proberen? Of eventueel gezuiverde visolie? Dat lijkt me veiliger. Het lijkt me beter om hem eerst klachtenvrij te krijgen, en de darmen weer helemaal te laten herstellen op rauw als hij dat goed verdraagt. Daarna zou je een brok als deze voorzichtig kunnen proberen.