Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Acana voor pup met groeipijn?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
954 Bekeken
(@margoh)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hi,

Mijn border collie pup van 5 maanden heeft last van groeipijn. Hij kreeg hiervoor royal canin medium puppy maar was sowieso al van plan om over te stappen als de zak leeg was. Hij weegt nu 16,3 kg. Ik wil graag naar Acana overstappen omdat de samenstelling me enorm aanstaat maar is dit geschikt voor een pup met groeipijn?
Zo ja, neem ik dan best de puppy variant of een brok voor volwassen honden ( en welke )?

Groetjes

 
Geplaatst : 18/08/2018 1:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De maximum hoeveelheid calcium in Acana Puppy Large is hoger dan het aanbevolen maximum voor rassen die risico hebben op groeipijn. Ik zou deze dus niet kiezen.

Twee belangrijke factoren bij groeipijn zijn de hoeveelheid calorieën die je voert en de hoeveelheid calcium die je voert. Als je de ribben niet makkelijk kunt voelen (dus zonder duwen), zal de groeipijn ontstaan zijn door teveel voeren. Let dus goed op de hoeveelheid die je voert, als je teveel voert kan op elke voeding groeipijn ontstaan.

Als je graag Acana wilt voeren vind ik Acana Classics Prairie Poultry het beste geschikt, omdat hier de laagste hoeveelheid calcium inzit per calorie. Maar echt laag is de hoeveelheid calcium niet. Orijen Puppy Large breed als het calcium de oorzaak is van de groeipijn raad ik eerder Naturea Growth aan, of eventueel Nutrivet Inne Croissance Puppy of Virbac HPM Junior Special Large. Naturea Growth bevat wel vrij veel calorieën, dus let dan heel goed op dat je niet teveel voert. Je kunt ook heel goed één of twee keer per week Smuldier (diepvriesvoer, in vriezer bij veel supermarkten) voeren, een pakje per dag ongeveer.

Hier wat leesvoer met achtergrond informatie:
https://www.voerwijzer.com/calcium-in-puppybrokken-voor-grote-en-middelgrote-rassen/

https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de-beste-puppybrokken/

 
Geplaatst : 18/08/2018 8:58 pm
Deel: