Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Dog Lovers Gold

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
547 Bekeken
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike, daar ben ik weer (sorry!)

Onze kruising Spaniel/Labrador van nu 4,5 maand oud houdt klachten met de ontlasting.

Ze heeft nu Cavom, Profine, Wolfsblut en Dog Lovers Gold gehad.

Alleen bij Wolfsblut had ze erg mooie ontlasting (vaste hoop), maar die lustte ze niet. Heb nu sinds een maand

Dog Lovers Gold (Original). Deze vind ze heerlijk (bakje gaat elke dag leeg) en haar vacht glanst mooi

maar haar ontlasting zit me toch niet lekker. 3-4x daags grote hopen voor zo'n klein hondje (10kg) en ook lang niet altijd stevig. Vaak wat slijm erbij en een dun "flapje" erachteraan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had echt een goed gevoel bij DLG. Is de Passion variant misschien beter?

Het enige (grote) verschil tussen Wolfsblut en DLG is volgens mij dat Wolfsblut gluten- en graanvrij is. DLG is dat volgens mij niet. Weet jij nog een brok die gluten- en graanvrij is? Als het betaalbaar is, is dat mooi! :-)

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 26/12/2014 8:34 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

En wat is nou het beste voor een gevoelige hond; rijst, aardappel of bataat?

 
Geplaatst : 26/12/2014 8:47 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik heb hier ook een lastige wat betreft de ontlasting. De gewone DLG geeft hier ook slappe ontlasting. Probeer eens de DGL passion vis variant. Dat werkt hier erg goed. Meteen vaste ontlasting. En ook de geperste brok Lupo Sensitive 24/10 werkt erg goed. Succes!

 
Geplaatst : 27/12/2014 8:56 am
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Dank je Linda, hier heb ik wat aan!
Denk dan dat ik voor de DLG Passion ga omdat ik lees dat Lupo Sensitiv er niet voor puppy's is hè? En dat het vrij grote brokjes zijn. We hebben maar een klein hondje ;) Maar bedankt voor je tips!

 
Geplaatst : 27/12/2014 9:33 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja het is zeker het proberen waard. Ik zou zo ook niet kunnen zeggen wat het probleem is, het enige wat alle brokken die je noemde overeenkomen is dat het brokken zijn. Ik weet niet welke varianten je van Profine en Wolfsblut hebt geprobeerd. Haf je van Wolfsbut een variant met veel vlees? Dan zal DLG Passion Fish mogelijk ook goed gaan, daar zit veel vlees (of vis dan) in. Goed om te horen dat het bij Linda de oplossing was!

Welke zetmeelbron beter is voor gevoelige honden, rijst, aardappel of bataat? Volgens mij verschilt dat per hond. Rijst is makkelijk verteerbaar, dus een prima zetmeelbron. Maar sommige honden zijn allergisch voor granen, dan kun je beter wat anders kiezen. Aardappel is prima, maar is familie van de nachtschade, niet alle honden kunnen tegen deze 'familie' en ook niet alle honden kunnen goed tegen aardappel. Bataat is een hele voedzame zetmeelbron en bevat ook de minste stofjes die de darmen kunnen irriteren, maar daar zitten weer koolhydraten in die bij sommige darmklachten problemen geven. (Als je hier meer over wilt weten ik heb het hier over fodmaps).

Sommige honden reageren helemaal niet goed op brokken, dat kan komen door stofjes die erin zitten, of die ontstaan tijdens de bewerking, of door de mijten die in de brokken gaan zitten bij het bewaren, of door allergieën, of doordat ze niet goed tegen zetmeel kunnen... Allerlei redenen, maar soms kan de truc zijn om eens een ander soort voeding te proberen dan brokken.

Succes en ik hoor graag hoe het gaat!

 
Geplaatst : 27/12/2014 12:05 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Bij Profine had ik Chicken&Potato (daar zat ook maïs in, volgens mij was dat de boosdoener omdat ze op een boerderij koeienvoer had gegeten met maïs waarna ze weer diarree had). En bij Wolfsblut had ik Range Lamb puppy maar die vond ze niet lekker. Bij Wolfsblut heb je ook zoveel smaken, ik zag door de bomen het bos niet meer. En het was ook vrij prijzig dus geen Wolfsblut meer ;) Vanmiddag een zak DLG ocean fish & sweet potato gehaald, kijken hoe dat gaat.

 
Geplaatst : 27/12/2014 5:22 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Maar volgens mij is die van Wolfsblut de enige van de 4 zonder granen. Dat kan de boosdoener zijn, toch? DLG Passion, die ik nu heb, is ook graanvrij dus we zullen het met een paar weekjes wel zien denk ik. Nu maar hopen dat deze eindelijk goed gaat!

 
Geplaatst : 27/12/2014 5:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee Wolfsblut Range Lamb Puppy bevat rijst, dus is niet graanvrij. Succes, ik hoop dat het de oplossing is, en amders kunnen we kijken welke mogelijkheden er nog meer zijn.

 
Geplaatst : 27/12/2014 6:09 pm
Deel: