Forum

Pro Plan Large Adul...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pro Plan Large Adult Robust OPTIBALANCE

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,183 Bekeken
(@gitta)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Een kennis van mij wil deze brok proberen voor haar Bull Mastiff , wat vind je van de samenstelling en is het een goede brok ?

Analytische bestandsdelen
Samenstelling
Gedehydreerd gevolgelteproteïne, tarwe, mais, kip (14%), maisgriesmeel, sojameel, rijst (4%), tarwevezels, autolysaat, dierlijk vet, gedroogde bietenpulp, gluten, mineraalstoffen, visolie.
Toevoegingen:
Voedingsfysiologische toevoegingen:
Vitamine A (20.000 IE/kg), Vitamine D3 (650 IE/kg), Vitamine E (550 IE/kg), Vitamine C (140 mg/kg), Ijzersulfaat Monohydraat (195 mg/kg), Calciumjodaat [watervrij] (2,5 mg/kg), Kopersulfaat Pentahydraat (39 mg/kg), Mangaansulfaat Monohydraat (92 mg/kg), Zinksulfaat Monohydraat (328 mg/kg), Natriumseleniet (0,22 mg/kg).
Technologische toevoegingen:
Antioxidanten.

Analytische bestandsdelen

ruw eiwit 26.0 %
ruw vet 12.0 %
ruwe vezel 2.5 %
ruwe as 7.5 %

 
Geplaatst : 21/02/2017 2:26 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Pro Plan Large Adult Robust optibalance vind ik niet optimaal gebalanceerd of robuust, wat de naam wel aangeeft te zijn.

Wat ik jammer vind aan deze brok zijn de volgende ingrediënten

      Tarwe en maïs. Deze granen geven van alle granen het snelst problemen. Er zitten relatief vaak en veel aflatoxines in, giftige stofjes door schimmels
      Sojameel. Minderwaardig eiwit en kan de hormoonbalans in het lichaam verstoren
      Gluten. Een goedkope maar slechte eiwitbron voor honden.
      Goedkope mineraalverbindingen, deze zijn niet goed bruikbaar voor het lichaam
      Weinig vitamine D in relatie met vitamine A
      Niet duidelijk of er BHA of BHT inzit als antioxidant, dit word afgeraden omdat het kankerverwekkende stoffen zijn.

      Nou ja het is wel duidelijk dat ik dit geen goede brok vind.

       
Geplaatst : 21/02/2017 3:44 pm
Deel: