Forum

Welke brok voor Dui...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welke brok voor Duitse herder pup?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,169 Bekeken
(@nelleke)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Eind volgende maand komt mijn pup van 8 weken. Bij fokker krijgt hij Royal Canin pup. Ik wilde nog 2 weken doorgaan en daarna overstappen naar een beter brokje. Maar welke?
Na een maand of 6 als alles goed gaat overgaan op KVV. Wat adviseer je me?
Alvast bedank.
Nelleke

 
Geplaatst : 23/02/2017 1:41 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Dag Nelleke, waarom wil je pas na 6 maanden over gaan op kvv? Ook voor een pup is rauwe vleesvoeding heel gezond, en in die periode is het juist belangrijk voor een goede opbouw van de darmflora en een gezond skelet. Uit onderzoek onder Duitse Herders blijkt dat er minder skeletproblemen zijn als de honden rauwe voeding hebben gehad als pup, als het je interesse heeft, lees het dan eens door: https://www.voerwijzer.com/sites/voerwijzer.com/files/uploadbestanden/overigvoer/Influence%20of%20nutrition%20at%20young%20age%20on%20canine%20hip%20dysplasia.pdf

Qua brokken vind ik die van Orijen en Acana goed van samenstelling. Niet elke hond kan tegen het hoge eiwitgehalte van Orijen, wat je snel merkt aan de ontlasting. Acana bevat minder eiwit en bevalt meestal goed. Beide merken hebben specifieke brokken voor pups, maar ook Acana Classics is voor pups (van grote rassen) geschikt.

Veel plezier met de pup!

 
Geplaatst : 23/02/2017 9:06 pm
(@nelleke)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Bedankt Arend,
Ik wilde niet te snel overschakelen naar versvoer. Dus ik ga ik hem dan nog 2 weken voer van de fokker geven waar hij aan gewend is en daarna krijgt hij KVV.
Heb vorige hond ook vers gevoerd.

 
Geplaatst : 25/02/2017 1:36 pm
Deel: