Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Animonda GranCarno Adult

10 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,745 Bekeken
(@m-bollen)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

wat is jouw mening over Animonda GranCarno Adult Meike? vroeg me ook af of het een diervriendelijke kvv is?

 
Geplaatst : 22/10/2015 2:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Animonda Gran Carne Adult is geen diervriendelijke kvv. Ten eerste is het geen kvv maar blikvoer. Verder is het niet diervriendelijk, er zijn namelijk geen varianten met alleen bio of wild.

Wat je uit de samenstelling kan opmaken is dat er waarschijnlijk veel orgaan inzit. Het is onduidelijk hoeveel spiervlees erin zit. En ook onduidelijk of er niet teveel lever inzit.Pluspunten zijn dat het geen plantaardige bijproducten bevat en geen zetmeel en dat alle ingredienten gespecificeerd zijn.

Heb je de pagina over blikvoervoor de hond al gezien? Daar kun je zien welke merken ik goed vind en welke goedkopere merken ook best ok zijn. Animonda staat bij deze laatste categorie.

http://www.voerwijzer.com/blikvoer-voor-de-hond-vergelijken

 

 
Geplaatst : 24/10/2015 12:15 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Beste Meike

​wat weet u over wolf's?

​grtjs Peggy

 
Geplaatst : 26/10/2015 9:56 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ken dat merk niet, heb je misschien een linkje voor me waar ik de samenstelling en analyse kan zien?

 
Geplaatst : 28/10/2015 3:11 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Beste Meike

de link is wolfsmenu. com en ik ben echt ten einde raad. Ons maltezermeisje is 2 weken geleden ziek geweest en heeft toen een hele nacht moeten braken.  ' S anderendaags was alles gelukkig terug in orde. Sindsdien wil ze wel nog amper iets eten. Ze kreeg degomeat omdat dit verkrijgbaar is in 200 gr worstjes. Op aanraden van de dierenarts moest ik, toen ze ziek was, haar maagje wat ontzien en ze gekookte kip met rijst geven. Dit ging heel goed tot ik terug overging op het gewone voer. Ik heb alles al geprobeerd. Andere merken, mengen met gekookte kip, koken, zelfs renske.  Als ik haar voer neerzet komt ze kijken haalt ze haar neus op en is terug weg zonder te eten. Ze houdt dit soms wel 3 dagen vol tot ze dan ergens ligt te rillen van de honger waarschijnlijk. Als ik haar dan terug weer gekookte kip geeft eet ze wel. Dus blijf ik maar zoveel mogelijk proberen en hoop dat ik iets vind waardoor ze terug met plezier komt eten. Bedankt alvast voor de info

Groetjes Peggy

 

 
Geplaatst : 29/10/2015 9:03 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah, daar had ik al eens een vraag over gehad, dus ik heb m al eens goed bekeken. Vergeleken met brokken prima, maar voor een kvv niet echt goede kwaliteit. Maar vergeleken met niks eten natuurlijk wel goed!

Opzicht kun je ook een compleet menu maken met gekookte kip. Is dat een idee? Of teveel werk? Je kunt een hele hoop maken en dan in porties invriezen. Maar je zou denken dat ze dan ook een gestoomde voeding met kip wel zou lusten he?

 
Geplaatst : 29/10/2015 2:44 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Gestoomde kip eet ze wel maar enkel een klein beetje. Ze komt echt niet aan haar hoeveelheid. Een vlootje van 100 gr verdeel ik over 3 keer en dan nog laat ze wat staan. Ze krijgt 2 maaltijden per dag. Wat zou ik dan eventueel kunnen toevoegen aan de gekookte kip om ze volledig te maken? En enkel kip is dat dan niet slecht

grtjs

 
Geplaatst : 29/10/2015 10:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Alleen gestoomde kip is inderdaad geen complete voeding. Je kunt het compleet maken door er groenten, eieren, een calciumsupplement en een multivitamine aan toe te voegen. Als je interesse hebt, kan ik je een recept doormailen. Er zijn trouwens meerdere merken die gestoomde kip aanbieden voor honden, als een complete maaltijd, misschien kun je die ook proberen. Ik heb wel ergens een lijstje met merken, maar uit mijn hoofd zal Smolke Gestoomd het hebben en Kennels Favourite Gestoomd.

 
Geplaatst : 31/10/2015 10:33 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Dat mag je mij zeker doormailen alle hulp is welkom. Alvast bedankt

 
Geplaatst : 01/11/2015 11:54 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Gestoomd voer met alleen kip als diersoort:
Energique hondenworst kip/rijst
Planet Pet hondenworst kip/rijst
Runner kip/rijst
Rodi treat train and Travel Chicken
Rodi Classic Kip en kaas
Prins Nature Care Adult Kip

Email komt eraan :)

 
Geplaatst : 03/11/2015 11:54 am
Deel: