Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

twijfel over hoeveelheid voeren

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
481 Bekeken
(@barbarag)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,

ik twijfl heel erg over hoeveel ik mijn hond te eten moet geven. ze is bijna 2, weegt 8.5 kilo, vuilnisbakje dat nog het meest op een kooiker lijkt en ik denk gemiddeld actief :)

wij barfen/kvv'en nu sinds 2 weken.

we geven nu ong

180 gr per dag.

mijn vragen:

1. is dat te weinig (ze heeft het supersnel op, integenstelling tot de brokjes die ze vroeger zelf in porties op at)

2. ik wissel de dagen af, met 180 gr ochtend, niets 's avonds of 90-90 of 130 60.

is dat goed of juist niet?

hoor t graag :)

gr barbara

 

 
Geplaatst : 21/01/2015 8:45 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Of dat te weinig is, kun je zien aan je hond. Is en blijft ze op een gezond gewicht? Dan is het een goede hoeveelheid. Valt ze af? Dan kun je de hoeveelheid wat opvoeren. De snelheid van eten heeft niets te maken met of het genoeg was, maar meer met hoe lekker het is :)

Afwisselen in hoeveelheid is prima, als ze daar goed op reageert. Sommige honden last van hun buik en sommigen gaan zelfs gal spugen als ze gewend zijn eten te krijgen op een bepaalde tijd, omdat het lichaam zich al helemaal klaarmaakt op eten binnenkrijgen. Je zou dan 's ochtends alleen wat groenten, en eitje of yoghurt kunnen geven. Of het juist wel of juist niet goed is kan ik niet met goede bronnen beantwoorden, maar ik denk dat juist wel goed kan zijn. Het zal per hond verschillen. Je kunt zelf eens kijken wat beter bevalt. 1 keer per dag voeren is ook nog een optie.

 
Geplaatst : 21/01/2015 1:12 pm
Deel: