Forum

Carnilove True Fres...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Carnilove True Fresh?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
754 Bekeken
Berichten: 6
Topic starter
(@franken-neko)
Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik zag laatst dat er een andere variant van Carnilove is, namelijk de True Fresh. Wat is het verschil tussen de gewone en de true fresh varianten? 

Zijn de True Fresh beter in samenstelling dan de originele, of zijn ze gelijkwaardig? 

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Carnilove True Fresh onderscheidt zich door het niet bevatten van vleesmeel. Alle vlees in Carnilove True Fresh is vers toegevoegd. Carnilove Fresh bevat deels vers en deels gedroogd vlees. De "gewone" Carnilove brokken bevatten geen vers toegevoegd vlees. Het gevolg van alleen vers toegevoegd vlees, is dat het totale gehalte vlees in de brok wat lager is. Dat komt doordat vers vlees veel vocht bevat, daar blijft niet veel van over na het bereiden en drogen. Er zit nog steeds een prima hoeveelheid vlees in, maar minder dan in de andere Carnilove hondenbrokken.

Is alleen vers toegevoegd vlees beter? Het heeft wel mijn voorkeur, omdat ik vermoed dat er minder belastende stoffen in zitten en het lijkt beter verteerbaar (onderzoeken hebben verschillende resultaten, geen duidelijke conclusie). Gedroogd vlees of vleesmeel wordt flink bewerkt: door middel van verhitting wordt een groot deel van het vet eruit gehaald en daarna wordt het gedroogd. Bij het zo sterk verhitten van vlees ontstaan er stoffen die schadelijk voor de gezondheid zijn. Die zijn ook aangetoond in hondenbrokken.

Beantwoorden
Deel: