Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Rauw Voer

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
734 Bekeken
Berichten: 2
 Mack
Topic starter
(@mack)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Mijn franse Bulldog van 13 weken had van huis uit pedigree gekregen waarvan hij alleen maar diarree kreeg.

Ben begonnen met Enerique voor pups gemengd met Rizi optimaal digestion omdat hij steeds honger heeft ontlasting was meteen beter compact makkelijk oproepbaar.

Maar nu eet hij steeds zijn poep op omdat hij blijkbaar steeds honger heeft denk ik??

Ben nu overgegaan op Royal Canin voor pups Bulldogs maar hij laat nu steeds scheten en zijn ontlasting is dunner dan met Enrique het was toen compact.

Ik weet nu even niet wat ik hem nu moet geven dus help!!!

5 reacties
Berichten: 2
 Mack
Topic starter
(@mack)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Ik wil hem nu voer geven wat goed vult.

Beantwoorden
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ik denk dat het poep eten niet direct met honger te maken heeft, want van rauwvoer voer je juist een grotere volume dan van brokken. Maar het is wel opvallend dat het niet gebeurt als je brokken voert, en wel gebeurt als je rauw voert. De Rizi kun je sowieso weglaten, dat draagt niet bij aan een betere vertering. (Het heet optimaal digestion omdat de rijst in een verteerbare vorm wordt aangeboden, onverhitte rijst is onverteerbaar)

Wat ik zou proberen is rauwe vleesvoeding kiezen, voor de zekerheid een andere dan Energique, en dat zelf aanvullen met nog 20% gekookte groente. Zorg ook voor genoeg omega 3 door vette vis te voeren of eventueel en goed omega 3-supplement.

Artikelen die je hierbij kunt gebruiken 

https://www.voerwijzer.com/goed-rauwvoer-kvv-voor-pups

https://www.voerwijzer.com/groenten/

Beantwoorden
Berichten: 2
 dora
(@dora)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

I er ook een uitgebreide analyse van Robert's Dogfood beschikbaar?

Beantwoorden
2 reacties
(@voerwijzer-meike)
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Lid
Berichten: 1394

@dora nee dat is er nog niet. Als je een samenstelling en analyse voor me hebt, kan ik er wel wat over zeggen. Het liefst wil ik alle ingrediënten weten, en of er een premix in zit of niet.

Beantwoorden
 dora
(@dora)
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Lid
Berichten: 2

@voerwijzer-meike helaas ik heb ook geen analyse en ze leveren niet particulier

Beantwoorden
Deel: