Forum

hoe zit het nu met ...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

hoe zit het nu met omega 3 en 6

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,146 Bekeken
(@marieke)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Dag,

Hoe zit het nu met omega 3 en 6. In het ene google bestand zie ik dat 6 meer moet zijn dan drie, verhouding 5:1. In het andere bestand zie ik 1:1. Maar ook artikelen dat iedereen, dus ook mensen en honden, meer dan genoeg 6 binnenkrijgen en dat je eigenlijk meer 3 binnen moet krijgen. Ik lees ook dat te veel aan omega 6 gedragsproblemen kan veroorzaken en ontstekingen....

Het hondenvoer van mijn hond heeft een omega verhouding van 1:1. Sinds hij deze voeding krijgt, een aantal weken later, is hij hyper alert geworden, hij hoort echt alles en is onrustig, vecht tegen de slaap.

Kan dit liggen aan de omega verhouding in zijn voeding? Moet ik 3 bij gaan voegen?

Wie kan mij helpen.

Alvast hartelijk dank Marieke.

enne ik weet het, vers voeren is het beste, maar helaas niet voor mijn hond, die werd er ziek van.

 
Geplaatst : 25/10/2014 5:47 pm
(@leonneke)
Berichten: 8
Lid
 

De juiste verhouding Omega 3-6 tref je aan in zalmolie! Hoef je niet te rekenen en is tevens van toepassing op mensen. Werd je hond ziek van vers vlees ? Of was het misschien de overgang naar vers vlees ? Als een hond al heel lang op brokken leeft, kan die overgang voor problemen zorgen en kun je in stapjes gaan werken.  Hoop dat je hier vast iets aan hebt. Groetjes Leonneke.

 
Geplaatst : 25/10/2014 10:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Omega 3 toevoegen is niet nodig. Er zijn inderdaad verschillende verhoudingen die worden aangeraden. De 'reguliere' aangeraden verhouding is 5:1 en de verhouding die wordt aanraden door de holistische dierenartsen die zich hebben verdiept in voeding is 1:1 tot 4:1. Dit betekent dat er tot 4x zoveel omega 6 in mag zitten in vergelijking met omega 3. In de voeding die je voert zit net zoveel omega 3 als omega 6 schrijf je, die dan kan er niet te weinig omega 3 inzitten.

Ik zou eerder vermoeden dat het aan iets anders in de voeding ligt. Zit er bijvoorbeeld gehydrolyseerde kippenlever in of een diersoort waar hij allergisch voor zou kunnen zijn? Ik zou in dit geval voor een andere voeding kiezen en voor de zekerheid de diersoorten vermijden die in de huidige voeding zitten.

 
Geplaatst : 26/10/2014 12:00 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Dank jullie wel voor de antwoorden. Het is een verandering van dieetbrok naar dieetbrok geweest. Om te proberen heb ik hem weer terug gezet op zijn vroegere dieetbrok. Na 4 dagen ligt hij weer bij mij op schoot en slaapt. Natuurlijk is hij in deze korte tijd nog niet de oude. Reageert nog veel, maar niet meer op alles. Ik heb goede hoop dat het nog beter wordt.

Raar idee dat een stof in een brokje dit kan veroorzaken.

 
Geplaatst : 30/10/2014 6:50 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja het lichaam kan heftig reageren op de kleinste hoeveelheden. Fijn dat het nu beter gaat, hopelijk blijft het goed gaan op deze voeding.

 
Geplaatst : 31/10/2014 1:27 pm
Deel: