Forum

hoeveel gram nat/dr...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

hoeveel gram nat/droogvoer moet ik ong voeren

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,784 Bekeken
(@barbarag)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi,

 

Ik ben op zoek naar voer voor mijn hond om mee te nemen op vakantie,

Thuis krijgt ze barf, maar ik dacht eraan om natvoer of brokken mee te nemen.

Ik kan alleen niet goed vinden hoeveel ik per merk/soort moet voeren.

daardoor vind ik het ook moeilijk inschatten welke merk en hoeveel ik met inslaan.

Lucht gedroogd en gevriesdroogd is me net iets te prijzig.

 

Ze weegt 9.2 kilo en is matig actief.

Ik ben mn aan het kijken naar bv orijen brokken of een merk dat zakjes natvoer heeft maar dan wel 1 portie per zakje. Ze krijgt 2 x per dag eten van ons.

 

ik heb wel gelezen hoeveel energie ze nodig heeft, maar dat lees ik dan weer niet terug bij de verkoop punten:

http://www.licg.nl/3hy/praktisch/hond/aanschaf-en-verzorging/voeding-van-uw-hond-normen-en-hoeveelheid.html

Kun je me helpen?

hoeveel natvoer zou ik moet moeten voeren, wat is dat een goed merk?

hoeveel brokken zou ik moeten voeren?

 

alvast heel erg bedankt :)

Vr gr barbara

 
Geplaatst : 27/07/2016 8:06 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als je hond volwassen is en ongeveer tussen de 1 en 3 uur per dag actief is, zou hij volgens de Fediafrichtlijnen ongeveer 580 kcal per dag nodig hebben.

Voor Orijen is dat ongeveer: 145 gram per dag. Van een brok met minder vet, zal je hond meer nodig hebben, omdat daar dus minder calorieën inzitten. Orijen geeft zelf aan dat je wat minder kunt voeren, en dat zou ik om te beginnen ook doen. Als je er teveel van voert is de kans groot dat de ontlasting slecht wordt. Als je Orijen wilt kopen heb je 10% korting bij EKO4petz met de kortingscode Voerwijzer.

Als je blikvoer neemt, dan zit er water bij en bevat het minder calorieën dan rauwe vleesvoeding. Daar moet je ongeveer twee keer zoveel van voeren, ook weer afhankelijk van het vetgehalte.

Vleesworsten bevatten over het algemeen geen toegevoegd water, en daarvan kun je ongeveer evenveel voeren als je gewend bent met rauw. Bijvoorbeeld Barf2go of de vleesworst van Carnivoer. Als de analyse rond de 17% eiwit en 14% vet zit, is de samenstelling ongeveer gelijk aan rauw. 

Hier een overzicht van goed blikvoer:  http://www.voerwijzer.com/blikvoer-voor-de-hond-vergelijken. Maar als ik jou was zou ik vleesworsten kiezen. En eventueel brokken als je anders teveel vleesworsten moet meenemen.

 

 
Geplaatst : 28/07/2016 3:31 pm
Deel: