Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Barca brokken

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
6,076 Bekeken
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Ik kan eigenlijk niks vinden over de brok Barca. Het is een geperste brok. Mijn hond eet vlees maar ik wil af en toe ook een dag brokjes geven. Van gewone brokken krijgt mijn hond te zachte ontlasting. Nu heb ik gehoord van iemand dat ze van Barca brokjes weinig en echt stevige ontlasting krijgen.

 
Geplaatst : 09/03/2015 7:17 pm
(@isilda)
Berichten: 11
Lid
 

Ik vond deze info van hun:

Barca Premium is een geperst droogvoer.

Ruw eiwit

 26%

Ruw vet

 15%

Ruwe celstof

 2%

Ruwe as

8%

Vocht

6%

Calcium

1,2%

Fosfor

0,9%

Vitamine A

25.000 IE/kg

Vitamine D3

1.000 IE/kg

Vitamine E

 200 mg/kg

Koper-II Sulfaat

 13,6 mg/kg

 

Energetische waarde

 4110 kcal/kg

 

Barca Premium bevat geen kleur-, geur- en smaakstoffen of vulmiddelen die geen waarde toevoegen aan het welzijn van de hond.

 

Via: http://www.barcapremium.be

 

 
Geplaatst : 10/03/2015 12:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het kan zijn dat Barca Premium bij sommige honden voor betere ontlasting zorgt dan andere merken. Qua samenstelling ziet het er niet bijzonder uit: granen, plantaardige bijproducten, vlees- en dierlijke producten, suiker, mineralen, olien en vetten, glucosamine en chrondroitine.

Welke granen? Welke plantaardige bijproducten? Welke diersoorten? Welke dierlijke bijproducten? Waarom suiker? Dit klopt niet met hun uitspraak dat er niks inzit waar een hond niets aan heeft. Welke oliën en vetten?

Het ziet er uit als een gemiddelde brok, met deze ingrediënten-opgave (gevonden op website van welpenhoeve) en deze analyse.

Voor deze prijs kun je ook Dog Lovers Gold of Markus Muhle kopen, waarvan wel alle ingrediënten bekend zijn.

 
Geplaatst : 10/03/2015 7:20 pm
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Dus dan kan ik beter de geperste brok van Dog Lovers Gold eens proberen. Van de gewone brok van DLG krijgt hij te zachte ontlasting.

 
Geplaatst : 11/03/2015 5:34 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als je hond beter tegen geperste brok dan tegen geëxtrudeerde brok kan, dan is Dog Lovers Gold een prima optie.

Als je niet weet waar het aan ligt, zou je ook eens kunnen kijken of een brok met minder graan (minder koolhydraten) beter bevalt.

 
Geplaatst : 11/03/2015 5:43 pm
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor het antwoord. Ik had van iemand een zak Farmfood overgenomen, dacht dat dit ook wel een goede persbrok was. Dog Lovers Gold persbrok is dus een beter idee.

 
Geplaatst : 15/03/2015 12:32 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
 

Farmfood bevat veel graan. Wij hebben ook een tijdje problemen gehad met de ontlasting van onze hond. Sinds 3 maanden krijgt ze Dog Lovers Gold 'ocean fish & sweet potato'. Sindsdien poept ze 1 a 2 keer per dag en het is mooi stevig. We hebben ook eerst de originele gehad van DLG, maar deze bevat wel graan (rijst) dus dat ging bij onze hond ook niet goed. De vis-variant is dus echt een aanrader! Succes!

 
Geplaatst : 15/03/2015 8:25 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik vind dit zeer slecht voer.

Samenstelling: granen, plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, ....

Uw hond is een vleester, bij het voeren van Barca krijgen ze veel granen, patatten en slachtafval te eten.

Eet smakelijk....

(btw: ik selecteer dit soort voeders onder de catagorie "dierenmishandeling").

 
Geplaatst : 17/03/2015 7:10 pm
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Dankjewel, goed om te weten.

 
Geplaatst : 22/03/2015 7:11 pm
Deel: