Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Smolke

20 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,757 Bekeken
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike, hoe scoort de 'normale' Smolke? Ik kan alleen de graanvrije-versie vinden op de site...

 
Geplaatst : 14/03/2015 8:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Smolke Adult Medium
Granen (14% rijst in het lam & rijst brokje), vlees en dierlijke bijproducten (18,5% kip, 14% lam in het lam & rijst brokje), oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), vis en -bijproducten (2% vis met MSC keurmerk), gist (1,3%), mineralen.

23% eiwit
12% vet
47% koolhydraten

Heb je dit artikel er al bij gehad?
http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen

1. Smolke bevat niet zoveel vlees, er zit maar 23% eiwit in.
2. Er zit vrij veel graan in, ongeveer de helft van de brok is graan.
3. De vetbron is grotendeels onduidelijk, maar er zit weinig vet in. De omega 3/6-ratio is wel prima.
4. Mineralen. Het is onduidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd. Ik vermoed in niet gecheleerde vorm, net als de graanvrije variant.
5. Antioxidanten zijn vitamines en rozemarijn, dat is prima.
6. Ongewenste ingrediënten. Niet perse ongewenst, maar meer mogelijke probleemveroorzakers: gist en gehydroliseerde eiwitten. Die laatste weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat dit er in zit omdat het ook in de graanvrije brok zit.

Geen hele slechte brok, maar voor de prijs vind ik dat er betere brokken zijn. Maar hoe de gezondheid van de hond er op reageert is belangrijker natuurlijk.

 
Geplaatst : 15/03/2015 9:31 am
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Oke bedankt! En welke brokken zijn beter voor die prijs dan?

 
Geplaatst : 15/03/2015 9:47 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Geperste brokken zijn vaak goedkoper, doordat de fabricage goedkoper is. Markus Muhle bijvoorbeeld, een prima brok. Ik moet me nog eens goed in de geperste brokken verdiepen om ook andere merken te kunnen aanraden.

 
Geplaatst : 16/03/2015 10:41 am
(@carmen)
Berichten: 3
Lid
 

MM is inderdaad geen verkeerde persbrok. Ik voerde vroeger ook Lukullus, Luposan, Lupvet, Lupo natural, lupo sensitive, Vollmers brocken.

Ben altijd wel tevreden geweest over persbrok. Was/Ben er ook van overtuigd dat dit voor een grote hond het beste is (hebben 4 Sporthonden). Ik lette wel altijd op de inhoudstoffen en of er aardappel of bruine rijst gebruikt word. Dat verschilt per brok.

Nu geef ik al een aantal maanden KVV.

 
Geplaatst : 17/03/2015 2:15 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Sinds kort zijn wij distributeur van Canis Purus, dit is een koudgeperste brok 34% kip en 6,5% Haring met natuurlijke antioxidanten.

Canis Purus word bij Markus Mühle speciaal voor de Benelux markt gemaakt. Indien iemand graag een staal heeft om te beoordelen wil ik dat graag weten.

www.canispurus.be

 
Geplaatst : 17/03/2015 10:21 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat ziet er interessant uit. Wat me opvalt is dat er oxides inzitten als mineraalverbindingen, terwijl Markus Muhle me eens heeft verteld gecheleerde mineralen te gebruiken. Gebruiken ze voor Canis Puris goedkopere mineralen, of gebruiken ze die voor Markus Muhle toch gewoon ook?

 
Geplaatst : 17/03/2015 12:08 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ja, ik dacht dat dezelfde gebruikt worden bij Markus Mühle en Black Angus

 
Geplaatst : 17/03/2015 12:45 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik heb al zeeer veel geperste brokken uitgebrobeert, steeds kom ik terug bij markus muhle. Soms de kip versie, soms de Black Angus versie. Ik wil zeer graag jullie versie kip met haring proberen en zal vandaag nog een staal aanvragen. Ben beniewd en zal hier op het forum mijn ervaring schrijven.

 
Geplaatst : 20/03/2015 12:28 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ben benieuwd Danny! Klopt het dat alle andere geperste brokken je niet zo goed bevallen als Markus Muhle? Wat voor verschil merkte je?

 
Geplaatst : 20/03/2015 8:07 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik heb eerst Farmfood gegeven totdat ik er achter kwam dat er toch nog granen inzitten. Op een beurs heb ik healthy dog leren kennen, maar mijn honden hadden nog steeds honger na een maaltijd die hoger lag dan farmfood. Op een internet forum heb ik gelezen dat beide merken in nederland gemaakt worden bij een gewone brokjesfabriek en dat beide merken de term koudpersen beetje misbruiken. Ik heb ook beide merken een mail gestuurd met de vraag hoeveel vlees er in zit en beide hebben wel geantwoord terug gestuurd met veel bla bla in maar geen antwoord op mijn vraag.

Op een duitse hondenshow heb ik markus muhle leren kennen. Na veel gegoogle ben ik meer van mening dat markus muhle de enige is die echt kan koud persen en exact de hoeveelheid vlees opgeeft, wat ik toch wel belangrijk vind. Op dit moment denk ik dan ook dat markus muhle de enige echte natuurvoeding in brok maakt.

Ik heb wel nog nooit de merken Orijen of Acana gebrobeert, maar dat komt door de hoge prijs en omdat die niet koudgeperst is. Vermits ik ook vers vlees geef vind ik koude persing belangrijk.

 
Geplaatst : 20/03/2015 9:15 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Zie dat je een proefverpakking ergens kan krijgen? Ik was er naar op zoek maar ik kan niet vinden waar ik een proefverpakking kan aanvragen van Markus-Muhle.

 
Geplaatst : 21/03/2015 12:14 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hai yvonne, ik heb dat ergens gelezen op dit forum. Een koudgeperste brok gemaakt door markus muhle maar dan met een hoger vlees percentage. Dat was op deze website: http://www.canispurus.be/webshop/

Ik heb het al aangevraagd en verwacht het maandag te ontvangen....

 
Geplaatst : 21/03/2015 11:27 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Grappig...  het berichtje op dit forum staat eigenlijk een 8 tal berichtjes hoger. Ik had het eerst niet gezien toen ik antwoorde op je vraag.

 
Geplaatst : 22/03/2015 12:01 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Smolke heeft nu ook een vers gestoomde maaltijd. Is deze wel geschikt? Ben op zoek naar een goed alternatief voor kvv daar mijn maltezermeisje geen enkel merk nog wil eten

 
Geplaatst : 14/10/2015 9:38 am
Pagina 1 / 2
Deel: