Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

MrFishKibble

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
969 Bekeken
(@floorenabel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Ik ben erg benieuwd naar MrFishKibble.

Ik lees wel allemaal lovende recensies en mijn Middenslag Poedel Abel vindt ze erg lekker.

Maar wat zit er nou allemaal precies in en hoeveel en hoe diervriendelijk (scharrel / biologisch) is het vlees dat erin zit.

Er is vrij weinig over dit merk te vinden!

 
Geplaatst : 06/03/2015 10:49 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik pak de paardvariant er even bij:
gepelde erwten, gedroogd paardenvlees 10%, maisolie, lijnzaad, gehydrolyseerd eiwit van plantaardige herkomst, natriumchloride, eiwit uit erwten, FOS (fructo-oligosacchariden) 0,3%, lignocellose, calciumcarbonaat, gedroogd boksdoornextract (Lycium barbarum) 0,05%, groene mossel (Perna canaliculus) 0,05%
Vochtgehalte 8%, Ruw eiwit 23%, Ruw vet 12%, Ruw celstof 2,5%, Ruwe as 7%, Calcium 1,15%, Fosfor 0,9%
Omega 3 Vetzuren 0.80%, Omega 6 Vetzuren 4.40%

Toch vrij uitgebreide info. Ook de mineralen staan er nog bij. Wat me opvalt is dat een groot gedeelte van de eiwitten plantaardig zijn (erwten), er alleen plantaardige olie inzit (geen dierlijke) en alle mineralen in goedkoopste vorm zijn toegevoegd. Kan beter dus.

Qua diervriendelijkheid, ga ik er altijd vanuit dat als er niets over staat, het uit 'gewone' veehouderij komt. Konijn en eend dus uit intensieve veehouderij (bio-industrie) , vis uit kwekerij en paard weet ik niet. Dat kan uit Zuid Amerika komen (niet zo diervriendelijk), of uit Nederland (vaak sportpaarden die kreupel worden en dergelijke).

 
Geplaatst : 06/03/2015 5:40 pm
(@floorenabel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Dank je wel voor de reactie.....ik was het meest benieuwd naar of het nou diervriendelijk geproduceerd is en dat valt dan dus behoorlijk tegen.

Dan kan het wel Proefdiervrij zijn, maar verder is er niet echt rekening gehouden met het welzijn van de dieren qua vlees dat er in wordt verwerkt!

 

 
Geplaatst : 06/03/2015 9:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je kant altijd de fabrikant een email sturen met je vraag. Zo kom ik ook aan mijn informatie voor de brokken in her brokken-overzicht. Maar het valt op dat alle vleesproducten uit de bio-industrie komen, tenzij de fabrikant het expliciet op de website heeft genoemd dat het biologisch of vrije uitloop is. Runderen, schapen en geiten worden over het algemeen iets minder dier-onvriendelijk gehouden, daar kun je rekening mee houden bij het kiezen van een brok.

 
Geplaatst : 07/03/2015 10:28 am
Deel: