Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brok zonder chemische stofjes?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,122 Bekeken
(@anouk)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hopelijk is er hier iemand die mij even kan helpen. Ik heb 2 whippets die op vers vlees staan, zij krijgen dit 1x per dag gevoerd in de avond. Helaas gaat dit tegenwoordig bij mijn oudste niet meer helemaal goed en spuugt ze regelmatig gal op de middag, te lang een lege maag dus. 2x daags vlees verdelen is helaas even geen optie, dus nu geef ik haar 's ochtends een half handje brokjes erbij en gaat het weer goed, ze spuugt geen gal meer!! Nu wil ik echter wel graag een goed merk brokjes hiervoor, op zich hoeft de brok die ik zoek niet een heel hoog vlees aandeel oid te hebben aangezien ze al voor 95% vers vlees krijgt en echt maar een klein half handje brokjes per dag erbij als extra'tje tegen het gal, er mag dus best graan e.d. in zitten. Maar ik heb ook gelezen over stoffen als BHT, BHA en Ethoxyquine en dit soort stoffen wil ik dus absolúút niet aan mijn hond geven, graan vind ik niet erg, maar chemische middelen gaan me gewoon te ver. Ik las dat het voor diervoeders niet verplicht is om deze stoffen bij de samenstelling neer te zetten. Hoe weet ik dan bij welk voer deze stoffen er wel of niet inzitten? Ik geef nu lily's kitchen brokjes omdat ik deze makkelijk bij de albert heijn kan meenemen voor haar, zijn deze brokjes vrij van chemische stoffen?? Of weten jullie een ander merk?

 
Geplaatst : 18/07/2017 3:42 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Er zijn heel veel brokken die geen BHA, BHT en ethoxyquin toevoegen, zoals alle brokken die op Voerwijzer staan, maar in de meeste brokken zit er wel BHA en/of BHT in het vleesmeel wat voor de brokken gebruikt wordt. Daarnaast zit er in bijna alle brokken synthetische vitamines toegevoegd en vaak ook niet optimale mineraalverbindingen, zoals natriumseleniet. De merken die dit niet bevatten zijn Orijen, Acana, Alpha Spirit en volgens mij Terra Pura.

 
Geplaatst : 19/07/2017 1:01 pm
Deel: