Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

brokken

11 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,377 Bekeken
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike,

Een geweldige site,heb er al uren op rondgekeken.

Bestaat er een hondenbrok die 100% puur en zuiver is?

In Dog Lovers zit gist,in Ganagan K3,in Acana en Orijen koolzaad en raapzaadolie,

in Wolfsblut natrium seleniet.

Acana kregen mijn honden diarree van en Wolfsblut geef ik nu sinds een paar maanden,

maar ik zou graag een brok willen waar alleen maar goede ingredienten zitten en geen vlees van de bio-indusrie.Wil wel brokken,geen vers vlees.

Weet je al wat meer over Planet Pet zalm?

Graan en kipvrij,ivm allergie.

Vast bedankt.

Groetjes Sonja

 

 
Geplaatst : 01/09/2015 7:58 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Sonja,

De enige 'schone' brok is K9 Natural, maar dit is wel ontzettend duur. Hier zitten geen synthetische toevoegingen in en het is niet verhit. Misschien dat Alpha Spirit Only Fish een optie voor je is? Die is denk het het meest natuurlijk van alle brokken zonder kip of bio-industrie-dieren. Planet Pet heb ik nog niet uitgeplozen, maar daar zit sowieso een premix in met vitamines en mineralen en dus synthetische toevoegingen.

Zouden vleesworsten anders een optie voor je zijn, of blikvoer? 

 
Geplaatst : 04/09/2015 12:27 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Hartelijk bedankt voor je snelle antwoord.

K9 Natural is inderdaad te duur voor mij met 5 honden en Alpha Spirit Only Fish zit teveel vit A en D in en gist

en weinig vezels en is voor tijdelijk staat erbij en ik wil gewoon brok voor dagelijks.

Vleesworsten wil ik niet geven,ik moet je een antwoord schuldig blijven waarom niet,ik denk gewoonte,vreemd is niet vertrouwd.Heb 30 jaar honden en geef al 30 jaar brok,eerst supermarkt merk,jarenlang Proplan en nog wat andere merken tussendoor en nu

Wolfsblut.Heb altijd rond de 5/6 honden tegelijk(altijd '2e handsjes') en op een enkeling na (hartproblemen) zijn ze allemaal altijd (zonder veel problemen) 15,16,17 jaar geworden en een grote kruising Mechelaar/Kangal is  bijna 15 jaar geworden op brok. Daarom wil ik ook brok blijven geven en ook makkelijk,een ton brok en in 5 minuten hebben ze alle 5 gegeten.

In Planet Pet zalm zit ook biergist en Celtic Connection komt van dezelfde fabriek als Canagan,dus misschien ook K3? Heb de eigenaar van Food4pets gebeld en hij zei dat er in Wolfsblut weinig natrium seleniet zit,dat die hoeveelheid niet schadelijk is,maar ik vraag me af als je het 10,15 jaar lang geeft of het dan ook niet schadelijk is,hetzelfde met koolzaad en raapzaadolie.Hij zei ook dat waarschijnlijk mijn honden langzaam moesten wennen aan Acana Lam/Appel,door het hoge eiwitgehalte,ze hebben alle 5,drie weken lang erg dunne ontlasting gehad,ben daarom overgestapt naar Wolfsblut Wild Pacific,waarmee de jeuk van 1 hond in 2 maanden over was,maar mag je blijvend visbrok geven? Ben aan het twijfelen tussen Wolfsblut,Acana en Orijen. Ben op zoek gegaan naar andere brok op advies van een natuurgeneeskundige door de vreselijke jeuk van Rex en tegelijkertijd jouw site tegengekomen en zodoende op Acana en nu Wolfsblut terechtgekomen en door jouw site bewust geworden van bio-industrie brok,had ik nooit bij stil gestaan!

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 08/09/2015 10:50 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Nog vergeten te vagen,zit er in Wolfsblut K3 of alleen het negatieve natrium seleniet?

En zit dat in alle smaken?

Is Acana en Orijen vrij van natrium seleniet en K3?

Dankjewel,

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 09/09/2015 8:04 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wolfsblut bevat geen K3 en wel natriumseleniet en voor zover ik weet geldt dat voor alle smaken. Acana en Orijen zijn vrij van zowel K3 als natriumseleniet.

 
Geplaatst : 09/09/2015 8:31 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Alpha Spirit Only Fish blijkt volgens de importeur toch niet teveel vit A en D in te zitten, maar ik heb van deze variant nog niet de juiste gegevens. Zie ook:

http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuwe-samenstelling-alpha-spirit. Gist is voor de meeste honden geen probleem, en volgens mij gebruiken ze ook alleen de celwanden van gist als prebiotica.

Nee blijvend een visbrok geven zou ik niet doen, maar met afwisseling van andere brokken of tijdelijk. Tenzij het om een hond gaat die problemen krijgt op andere voeding. Dan is een visbrok blijvend voeren natuurlijk minder belastend dan afwisselen met voeding waar jeuk en dergelijke op ontstaat.

Ik snap je pverweging om alleen brok te willen voeren, het is een stuk gemakkelijker. Als een van de honden gezondheidsproblemen krijgt, houd het dan toch in je achterhoofd, want het is een stuk gezonder en kan veel problemen oplossen.

Ik denk dat als de ontlasting na 3 weken nog niet is verbeterd, de brok inderdaad niet een goede is voor de honden. Tenzij ze jarenlang alleen 1 soort brok hebben gegeten, dan is het hele lichaam daarop afgesteld en kan het bij de overgang wat langer duren voordat ze weer gewend zijn.

Als je bio-industrievlees wilt vermijden, dan is de keus niet breed, maar ik ben het helemaal met deze keus eens :)

 
Geplaatst : 09/09/2015 8:46 am
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Dan wordt het denk ik toch Acana of Orijen,doordat er geen K3 en natriumseleniet inzit.

Al doen ze het op Wolfsblut erg goed.

Mogen honden wel levenslang lam hebben? Ivm Rex z'n allergie voor kip,ei en granen.Ik geef ze alle 5 hetzelfde.

Als ik overstap moet ik dan dagenlang mengen,ivm het hoge eiwitgehalte wat ze niet gewend zijn? Het zijn geen werkhonden,gewoon energieverbruik,kan dat dan geen kwaad,zulk hoog eiwitgehalte? Ze hebben nooit brok gehad met zulk hoog vleesgehalte als Acana en Orijen,daarom doen ze het denk ik goed op Wolfsblut.

Acana is geloof ik iets minder vleesgehalte als Orijen? Dan zou dat misschien beter voor ze zijn?

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 09/09/2015 9:02 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Nog vergeten,wilde ik steeds al vragen,maar wist de naam van de brok niet meer.

Naturea,wat vindt je daar van?

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 09/09/2015 9:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is inderdaad even afwachten of het hoge eiwitgehalte van Orijen goed gaat bevallen. Het is een goed idee om voor de zekerheid de overgang langzaam te doen. Acana heeft een wat gematigder eiwitgehalte.

Altijd lam eten is prima, alhoewel ik wel aanraad om af te wisselen. Er ontstaan dan minder snel problemen wat betreft ontwikkelen van allergie en de maag/darmen worden minder 'eenzijdig' als ze meerdere soorten voeding te verwerken krijgen.

Naturea is ook prima, maar bevat zeer waarschijnlijk gewoon bio-industrievlees. Dus dan kun je net zo goed Wolfsblut blijven geven, daarvan weet je dat het goed bevalt.

 
Geplaatst : 10/09/2015 10:12 am
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Dankjewel voor je tijd en antwoorden.

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 11/09/2015 8:17 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hoi Meike,

Ken jij de James Wellbeloved hondenbrok?

Zoja,wat vindt je ervan?

En komt het vlees uit de bio-industrie of scharrelvlees?

Heb vandaag een aangebroken zak gekregen en ze vinden het wel erg lekker.

De fisch and rice adult variant. Valt rijst onder granen? Ivm Rex z'n allergie voor granen.

Geef nu Wolfsblut,wissel af met smaken.

Alvast bedankt,

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 31/10/2015 8:05 pm
Deel: