Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Josera brokken

20 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,490 Bekeken
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Hallo iedereen,

Ik woon in Frankrijk en bestel altijd mijn brokken in Nederland (DogLoversGold), maar zoek eigenlijk een brok die ik gewoon hier in de winkel kan kopen of via een webwinkel (in Frankrijk), dat lijkt me handiger. Maar het moet wel een puur-natuur brok zijn zonder enge toevoegingen en zonder granen, mais, soja etc. Op een Frans forum zijn ze erg enthousiast over de brokken van Josera, een duits produkt. Dat is hier goed verkrijgbaar. En dan met name de Josera Sendi Adult of de Josera Sensi Junior. Ze raden me aan om de junior versie te nemen, zelfs voor mijn labrador van bijna 6 jaar, omdat ze samenstelling beter is, met een hoger proteinengehalte. Tevens zeggen ze dat de omschrijving van de brokken op de zak niet helemaal klopt. Ze beginnen namelijk met Rijst, in plaats van het Vlees. Terwijl er als je goed kijkt meer vlees/proteinen in zitten dan rijst. Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Ik kan indien gewenst de ingredienten wel even kopieeren. Ik weet dat er nu een hoop mensen gaan zeggen dat ik Acana of Orijen moet nemen, maar dat heb ik geprobeerd, daar krijgt hij hele dunne ontlasting van en heeeeeel veel. Mijn hond heeft echt rijst nodig in de brok. Alvast bedankt

 
Geplaatst : 02/04/2015 8:00 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Zo jammer dat er helemaal geen reactoe komt :-(

 
Geplaatst : 13/04/2015 12:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Sorry Deana, ik heb zo te zien je vraag over het hoofd gezien! Goed dat je nog even een berichtje plaatst, want nu zie ik het wel :)

Je vraagt naar een beoordeling van Josera Sensi Adult en Junior. Ik ben het er mee eens dat een wat hoger eiwitgehalte voor de meeste honden waardevoller is. Ik neem dan ook de Josera Sensi Junior:
Rice; poultry meat meal; poultry fat; duck meat meal 10,0 %; potato protein; salmon meal 4,0 %; poultryprotein, hydrolised; sugarbeetpulp; carob meal; lignocellulose; yeast; sodium chloride; potassium chloride; chicory powder; lea seed husks; dry mushel meat.
30% eiwit
17% vet

Dit lijkt een prima vleesgehalte te hebben inderdaad. De volgorde van de ingrediënten (van veel naar weinig) zal kloppen. Er zal ongeveer 40% rijst inzitten, en ik denk bij elkaar ongeveer 25% vlees. Het vlees is toegevoegd als vleesmeel, wat een prima eiwitbron is. Het eiwitgehalte wordt nog wat omhooggehaald doordat er tussen de 4% en 10% geïsoleerd aardappeleiwit inzit. Naar mijn mening voegt dit niet veel toe en biedt vlees een betere aminozuren-samenstelling, maar het is te prefereren boven zetmeel.

De mineralen zijn toegevoegd in goedkope vorm, in tegenstelling tot Dog Lovers Gold, die ook gecheleerde mineralen gebruikt. Ik heb even op Zooplus.fr gekeken naar wat er beschikbaar is, maar behalve Acana en Orijen zie ik andere geen goede brok met gecheleerde mineralen. Taste of the Wild bevat ook deels gecheleerde mineralen, maar geen rijst. Renske Masterclass bevat wel rijst, genoeg vlees (ook 30% eiwit, maar zonder geïsoleerde plantaardige eiwitten) en gecheleerde mineralen. Op hun website staat dat ze "een lijn" in Frankrijk hebben, maar ik kan hier geen adressen van vinden. Als je geïnteresseerd bent in deze brok, zul je de fabrikant even moeten vragen denk ik. Ze hebben een fijne klantenservice.

Als je voor Josera gaat, ben ik erg benieuwd hoe het bevalt. Ik vraag me namelijk erg af welk ingrediënt in Acana en Orijen niet beviel. Het kan aardappel geweest zijn, als je het een jaar geleden geprobeerd hebt, nu zit dat er niet meer standaard in. Het kan ook het hogere eiwitgehalte zijn, en dan heb je kans dat je het op Josera met 30% eiwit ook hebt. Wat je dan heel goed kunt doen, is verteringsenzymen toevoegen en/of kleinere maaltijden, bijvoorbeeld 3 keer per dag in plaats van 2 keer.

Laat je weten hoe het gaat straks?

 
Geplaatst : 13/04/2015 5:04 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Och jee, ik zie dus nu pas uw reactie, sorry! Heel erg bedankt.

Klinkt al met al niet verkeerd dus, de duitse Josera brok.

Vorige week ben ik naar de winkel gegaan en heb een zak Josera Sensi adult besteld omdat de verkoper heeeeeeel stellig was, de junior versie zou veel te rijk zijn voor mijn labrador van 6 jaar.

De een zegt dit, de ander dat, altijd lastig.

Is het volgens u echt niet "erg" of "raar" om een volwassen hond Junior brokken te geven??????? Een labrador wordt snel te dik (alhoewel de mijne wel veel beweging krijgt hoor).

Mijn hond eet nu de Passion uitvoering van DLG (32) waar ook aardappel inzit, dus dat is het denk ik niet geweest.

Het was net of zijn ontlasting niet "gebonden" werd met de Acana, Orijen en ook met Profine. Met DLG heeft hij prima stevige ontlasting en heel weinig.

Renske klinkt ook heel goed, ik ga eens informeren.

Voor mij is het belangrijk dat ik een goed merk vind wat ik HIER kan bestellen, dat ik niet aldoor de brokken uit NL hoef te laten komen.

Ik heb nu nog voor 2 a 3 weken DLG, daarna probeer ik de Sensi Adult van Josera en laat ik u zeker weten hoe het bevalt.

Vriendelijke groet en nogmaals dank

 
Geplaatst : 06/05/2015 2:52 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Nog even een kort berichtje naar aanleiding van de Renske Masterclass:

Jullie hebben het over een kilobedrag van 3,60.

In de webwinkel van Renske kost 15 kilo 79,95, dus kom ik op 5,33 per kilo, best een hele dure brok dus, jammer hoor.

Of weten jullie een goedkopere leverancier soms

 

 
Geplaatst : 06/05/2015 8:21 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Lastig he, achterhalen wat wel en niet goed valt qua ingrediënten of hoeveelheden ervan. Als Dog Lovers Gold Passion wel bevalt, is het inderdaad niet de aardappel, maar ook niet het hogere eiwitgehalte. Fijn dat er wel goede brokken zijn die bevallen, maar je punt is dat je het in Frankrijk wilt kunnen kopen he? Ik realiseer me nu pas dat het bericht onder Renske Masterclass van jou is, dus dan heb je ook niets aan de webshop van bol.com. Ik weet dus niet of het wel in Frankrijk verkrijgbaar is, maar het zal dan misschien wel de hoge prijs hebben.

Josera junior te rijk? Ik hoor de term 'te rijk' wel vaker, maar volgens mij is het een vrij loze term. De verkoper bedoelt denk ik het eiwit- of vetgehalte, en wat dat betreft vind ik 'rijk' juist een groot voordeel. Dog Lovers Gold Passion is ook rijk aan eiwit en vet. Het enige waar je dan rekening mee moet houden is dat je er wat minder van moet voeren dan van 'arme' brokken.

Nee het kan echt geen kwaad een junior voeding aan je volwassen hond te geven. Een goede vergelijking is dat het ook geen kwaad kan voor een volwassen mens om een menu te eten dat gezond is voor kinderen. Volwassenen (zowel mensen als honden) kunnen met minder toe zonder dat er problemen ontstaan. Maar dat betekent dus niet dat een junior-menu ongezond is voor volwassenen. Naar mijn mening is dat dus juist gezond.

Zo, genoeg om over na te denken weer! :)

 
Geplaatst : 07/05/2015 10:25 am
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Heel erg bedankt voor deze snelle reactie weer. Die verkoper had het over teveel lipiden ofzo, niet goed voor een volwassen hond, slecht voor de nieren..... nou ja, ik weet het niet hoor, gisteren toevallig mijn 2 zakken Josera Sensi Adult opgehaald, ik ga dat proberen zodra de voerton DLG leeg is, deze winkel zit vlakbij en is niet eens duurder dan de Josera webwinkel, valt me alles mee.  Het lijkt me echt prima voer, als hij het er goed op doet dan ga ik een zak junior halen, of desnoods meng ik de adult met de junior, dat is ook geen gek idee (ik meng nu ook de DLG vis met de vlees versie, zo krijgt hij van alles wat binnen).

Nogmaals, als ze hier KVV verkochten dan kreeg hij zeker KVV. Maar helaas pindakaas en ik ben geen BARF type.

Nog een keer bedankt hoor (en die hoge Renske prijs is in NL hoor, dus wellicht even aanpassen op de Renske Masterclass pagina?).

Hartelijke franse groet

 
Geplaatst : 07/05/2015 8:01 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Vroeger werd gedacht dat een hoog eiwitgehalte slecht zou zijn voor de nieren, maar dit is alleen zo als de nieren niet zo goed meer werken. En daarbij is ook de kwaliteit van het eiwit erg belangrijk.

Ja bedankt voor de opmerking bij Renske Masterclass, ik heb het meteen aangepast en een link geplaatst naar de winkel waar het niet zo duur is.

Mengen kan ook prima natuurlijk. Het nadeel is dan wel dat je meerdere zakken open moet hebben. De kwaliteit gaat vrij snel achteruit als de zak open is. Wat dat betreft zou je beter gewoon om en om kunnen doen. En misschien merk je wel verschil, dan kun je kiezen voor de variant waar je het meest tevreden over bent

Qua rauwe vleesvoeding kun je ook bijvoorbeeld twee maaltijden per week vervangen door hart, of ander niet zo duur vlees (zonder bot) wat je kan vinden bij de slager of supermarkt.

 
Geplaatst : 08/05/2015 6:56 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

En wederom bedankt voor de reactie en de tips. Het is jammer dat er geen automatisch berichtje in bijvoorbeeld mijn inbox komt als er een reactie op een topic komt. Dat is bij de meeste fora wel zo. Nu moet je er echt aan denken om even te kijken. Maar verder een top site hoor! Complimenten.

 
Geplaatst : 09/05/2015 8:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bedenkt voor de complimenten :) Het is jammer dat het forum niet wat meer functionaliteiten heeft inderdaad. Dat komt doordat het niet echt een forum is, dat is er niet binnen deze software volgens mij. Dan zou ik een extern board moeten inrichten en dat kost veel tijd, die ik liever in de website steek.

Succes met alles!

 
Geplaatst : 10/05/2015 8:23 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hallo,

Ik weet niet of het in Frankrijk beschikbaar is, maar er is een Belgische merk Naturis, dat ons hond heel lekker vind en het heeft best een goede samenstelling.  Kijk zelf bij naturis.be

Mvg

 
Geplaatst : 12/05/2015 4:13 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Ik ga kijken, hartelijk dank

 
Geplaatst : 15/05/2015 8:01 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Heb even gekeken, maar het is een brok met mais en ik zoek echt een brok zonder mais!!! Verder is er geen goede analyse pagina, ik kan niet zien hoeveel % van welk ingredient in de brok zit.

 
Geplaatst : 15/05/2015 8:07 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Toch nog even een inieminie vraagje. Iemand vertelt me dat de brok niet goed is omdat er bietenpulp in zit. Hoe erg is dat dan?

 

 
Geplaatst : 20/05/2015 8:43 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Niet zo erg naar mijn mening. In dit topic kun je lezen wat voor informatie ik er over kon vinden en welke conclusie ok daaruit trek: http://www.voerwijzer.com/forum/bietenpulp

 
Geplaatst : 20/05/2015 3:17 pm
Pagina 1 / 2
Deel: