Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Drinken en brokken

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,306 Bekeken
(@marcella)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,

een vraagje.. ik voer mijn honden momenteel proplan, waar ze het voorheen altijd wel goed op deden. Maar ik wil graag een kwalitatief betere brok voor mijn honden. Een waar ze goede ontlasting van hebben, een goede vacht van houden en waar ze gewoon beter van in hun vel zitten. Ik heb het gevoel dat er bij Proplan weer eens iets gewijzigd is in samenstelling, waardoor ze nu veel meer drinken en dus meer plassen en dat ze meer verharen en krabbelen als normaal. 

Ik heb nu van een kennis de brokken van Chicopee doorgekregen, dit is een Canadees merk. Zijn honden doen het hier goed op en zien er goed uit, ontlasting is goed enz. En volgens hem staat er een veel strengere controle op de hondenvoeding daar dan hier in Europa. 

Heb jij ooit van dit merk gehoord en wat zijn jouw ideeën hierover.

 
Geplaatst : 14/04/2015 12:27 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het merk Chicopee kende ik nog niet. Ik heb even de adult-variant bekeken en het ziet er prima uit, maar niet revolutionair goed. Er zit bijvoorbeeld tarwe in, wat relatief vaak voor problemen zorgt. De gewone Pro Plan Adult vind ik eerlijk gezegd beter qua samenstelling. Maar dat zegt niets over hoe een individuele hond er op reageert.

De regelgeving in Noord Amerika is juist minder streng dan in Europa, maar om in Europa verkocht te mogen worden, moet de voeding voldoen aan de Europese wetten. Wat dat betreft is er dus geen nadeel of voordeel aan een merk uit Canada of de VS.

Opvallend dat beide honden dezelfde klachten hebben gekregen op Pro Plan, dan zou je inderdaad vermoeden dat er iets veranderd moet zijn. Als maar 1 van de honden de klachten zou hebben gekregen, zou je kunnen denken aan een allrgie die ontwikkeld is op 1 van de ingrediënten. Maar dat twee honden gelijktijdig een allergie zouden ontwikkelen is vrij onwaarschijnlijk.

Je kunt Chicopee proberen, maar ik zie in de samenstelling geen reden waarom dit beter zou zijn.

 
Geplaatst : 15/04/2015 11:04 am
Deel: