Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Opti life Adult

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
802 Bekeken
(@bertine)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Ik kreeg de vraag van een vers vlees voerder welke brok ze kon geven ivm vakantie.

Ik heb wat nagekeken en haar toen Acana en taste of the wild aangeraden. Helaas kan ze daar niet op tijd aankomen.

Nu werd haar Opti life Adult aangeraden. Ik heb de samenstelling bekeken en schrok nogal

Dit staat er;

Kip gedehydreerd, rijst, sorghum WAT IS DAT?

dierlijk vet, plantaardige vezels, lijnzaad, zalmolie, biergist is toch ongezond?

ineralen, gedroogde eieren,

FOS, MOS, wat is dit?

lecithine, zeealgen, druivenpit (die zijn toch giftig voor honden??

rozemarijn, goudsbloem, groende thee

Ze heeft het meegekregen in een doorzichtige zak zonder stickers

Het is maar voor 4 dagen ivm vakantie, de hond eet normaal rauw vlees. De winkelier heeft zelfs nog gevraagd wat de hond normaal eet, en nog andere vragen.

Dit lijkt me een slechte aanrader maar hoe ga ik dat de eigenaar van de hond vertellen, die vandaag of morgen vroeg voor 4 dagen op vakantie gaat.

 
Geplaatst : 30/04/2015 10:04 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Opti Life Adult valt best mee gelukkig.
Sorghum is een glutenvrije graansoort. Biergist daar verschillen de meningen over, maar over het algemeen wordt dit niet als schadelijk gezien. Het zou eventueel candida albicans in de darmen kunnen voeden, maar ik ben daar niet van overtuigd. Volgens mij zijn de koolhydraten daar eerder schuldig aan.
FOS en MOS zijn prebiotica, voeding voor de darmbacteriën.
Het giftige van de druiven schijnt in de vrucht zelf te zitten. Meestal wordt er druivenpit-olie of druivenpit-extract gebruikt in voeding, en dat is niet giftig. Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe dat zit met hele druivenpitten.

Als hier een slechte reactie op komt, zou ik dat eerder wijten aan het feit dat het brokken zijn, dan aan deze samenstelling. Ik zou het zelf ook niet doen. De kans dat er een slechte reactie op komt wordt nog eens vergroot doordat de verandering van de gewone vertrouwde leefomgeving stress kan geven. Blikvoer of vleesworsten zouden mijn voorkeur hebben, maar je kent vast het artikel Voer op vakantie wel.

Lastig he, als anderen iets (gaan) voeren waar je zelf van weet dat het niet de beste keuze is. Succes!

 
Geplaatst : 30/04/2015 10:28 am
(@bertine)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike voor je "geruststellende" reactie. het is altijd fijn even te horen hoe jij er over denkt. Je hebt toch veel kennis in huis.

Je uitleg doet ook altijd weer goed. Het hoe en waarom iets wel of niet beter/slechter is, heel leerzaam.

De eigenaar heeft besloten dit in die 4 dagen wel te geven en daarna direct weer vers. 

Ik vin dhet super lastig om iets te zeggen over iets waar ik zelf neit achter sta, maar gelukkig is deze eigenaar altijd heel rieeel en kunnen we dat goed bespreken.

Bedankt voor je snelle reactie!

 
Geplaatst : 30/04/2015 11:06 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Geen dank! En ach die vier dagen overleeft de hond vast. Als het niet goed gaat, vragen ze vast volgende keer eerst jouw raad ;)

 
Geplaatst : 01/05/2015 7:22 am
Deel: