Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Natural Greatness

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,716 Bekeken
(@ester)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Is deze brokken site al bij jullie bekend? ziet er goed uit maar belachelijk duur!!

 
Geplaatst : 15/02/2016 8:29 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Natural Greatness is mij bekend, maar de brokken staan nog niet op Voerwijzer. Ik zal 1 van de varianten nemen en beoordelen.

Natural Greatness Kalkoen (voor de hond)

 

INGREDIËNTEN:

gedroogde kalkoen, rijst, gerst, vers kalkoenvlees, kalkoenvet, bietenpulp, hydrolysaat van kalkoenlever, gist, vismeel, lijnzaad, visolie, ei, cichorei, mannan oligosacchariden (MOS), fructo-oligosachhariden(FOS), kaliumchloride, natriumchloride, yucca, glucosamine, chondroïtine.

VOEDINGSWAARDEN:

Ruw eiwit: 28,0% 

Ruwe oliën en vetten: 16,0% 

Vezels: 2,5% 

Ruwe as: 8,0% 

Calcium: 1,5% 

Fosfor: 1,0% 

Omega 3: 0.5% 

Omega 6: 3,0% 

Berekende hoeveelheid koolhydraten: 36,5%

Beoordeling

Het vleesgehalte is prima. Dat kun je zien aan het eiwitgehalte van 28% en de eiwitbronnen. De eiwitbronnen zijn allemaal vleesproducten, geen geisoleerde plantaardige eiwitten. De vetbronnen zijn kalkoenvet en visolie, dat is ook prima. De zetmeelbron (koolhydraten) zijn granen, en in dit geval ook een glutenhoudend graan: gerst. Gerst lijkt bij mensen minder snel problemen te geven dan tarwe, en ik vermoed dat dat bij honden ook zo kan zijn. Verder prima ingredienten,

Waar je wel rekening mee moet houden is dat er vrije glutamaat inzit. Zie het artikel MSG in brokken. In wat voor vorm de mineralen zijn toegevoegd is trouwens niet duidelijk, dus hier kan ik niks over zeggen. Tenslotte de verhouding omega 3/omega 6 vetzuren: er zit iets meer omega 6 in dan optimaal is. Je zou af en toe vis kunnen bijvoeren om zo wat meer omega 3 te geven.

Het is inderdaad behoorlijk duur! Voor brokken met veel vlees (zoals bij een eiwitgehalte van 35%) is dit wel een normale prijs, of als er biologisch vlees of vrije uitloop-vlees gebruikt wordt. Maar dat is hier niet het geval.

 

 

 
Geplaatst : 17/02/2016 4:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zie ook waarom het zo duur is. De oorspronkelijke prijs is niet zo hoog. In Spanje kun je het voor de "normale" prijs bestellen.

Bijvoorbeeld 12 kg Natural Greatness Kalkoen

In Spanje: €50,-

In Nederland: €78,68

 

 
Geplaatst : 13/09/2016 9:31 am
Deel: