Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Platinum of Alpha Spirit

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
506 Bekeken
(@frits-spaak)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Ik heb mijn hond nu een aantal maanen op Alpha Spirit Fish staan en hij wil het alleen maar gemengd met Dog lovers Gold eten ( brokken en pens uit blik).

Vorige week heb ik een proefverpakking Platinum gegeven en dat eet hij probleemloos. Verder ben ik er achter dat er in een verpakking van Alphe Spirit minder inhoud zit dat aangegeven waardoor het voer in verhouding nog duurder wordt.

Welk voer is kwalitatief het beste, Alpha pirit of Platinum? Heeft iemand er ervaring mee?

 
Geplaatst : 18/07/2015 4:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Qua samenstelling vind ik Alpha Spirit erg goed, behalve dat er in de Multi protein zoveel lever zit. De visvariant is prima en vind ik qua samenstelling beter dan Platinum.

Je kunt mijn beoordelingen over beide brokken lezen op de pagina's:
Alpha Spirit Only Fish
Platinum Adult Chicken

Maar hoe de hond erop reageert qua gezondheid en gedrag is natuurlijk belangrijker dan mijn beoordeling over de samenstelling. Ik zou zeker een zak Platinum bestellen en voeren en goed kijken of je verschil merkt in bijvoorbeeld ontlasting, vacht, energieniveau of nog andere dingen die bij je hond spelen. Zo kun je de voeding het beste vergelijken.

Aanvullen met vlees uit blik vind ik sowieso een goede aanvulling, bij elke brok.

 
Geplaatst : 19/07/2015 12:58 pm
(@frits-spaak)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Wat vind je van mijn bevinding dat er minder in de pakken zit dan volgens opgave? Verder zag ik dat een deel van het runvlees vervangen is door varkensvlees.

 
Geplaatst : 19/07/2015 4:19 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat vind ik niet kunnen eigenlijk. Heb je de fabrikant ook benaderd hierover? Ik heb zelf twee dozen staan, dus zodra ik ze ga voeren zal ik het ook even wegen.

 
Geplaatst : 21/07/2015 10:04 am
(@frits-spaak)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Ik heb mijn winkel hierover benaderd en deze hebben het bij de importeur neergelegd nadat ze meerdere opmerkingen hierover hadden gekregen en het zelf ook geconstateerd hedden, maar nog geen antwoord. Voor mij een reden om over te stappen. Als het gewicht niet juist vermeld staat, de samenstelling anders is geworden (meer varken dan rund en varkensvlees is "scherper" voor een hond) en dat ook niet juist op de verpakking staat, ga ik me afvragen of de andere gegevens wel juist zijn. 

Gezien de prijs zou je bij een premium merk anders verwachten.

 
Geplaatst : 22/07/2015 2:24 pm
Deel: