Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welke smaak Wolfsblut?

12 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
780 Bekeken
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Sinds een week of 3 geef ik onze pup (kruising Labrador/Cocker Spaniel) van 15 weken Wolfsblut Range Lamb puppy. Hiervoor had ze Profine Chicken & Potato maar hiervan had ze 6x daags smeuiige ontlasting, vandaar mijn overstap. Maar nu mijn dilemma; het lijkt of ze de Range Lamb niet zo lekker (meer) vindt. 

Eerst een klein zakje van 2kg gekocht. Dat leek goed te gaan, ze at het goed, dus daarna een zak van 15kg besteld. Nu eet ze het alleen omdat het "moet". Uit de hand eet ze het wel (als beloning). De ontlasting is heel mooi (stevig), 2x per dag, dus dat is al een hele verbetering. Op de zak staat dat ze 190-310 gram per dag mag maar ze eet maar 100 gram. Meer krijg ik er echt niet in. Omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat dit een goede brok is, wil ik eigenlijk wel bij dit merk blijven. Is een andere smaak uitproberen een idee? Of moet ze hier gewoon nog aan wennen? Ik weet niet hoelang zoiets duurt...

En dan wil ik natuurlijk graag weten welke smaak het beste is voor een pup. Help!

P.s. ik heb ook kvv geprobeerd. Het merk weet ik niet meer, maar in ieder geval ook graanvrij (niet van de supermarkt). Dat vond ze (te) lekker, (vr)at het achter elkaar op en had de hele dag honger.

Ze keek steeds in haar bakje of er alweer nieuwe inzat. Dat vond ik zielig. Verder vond ik het moeilijk te doseren (diepvries), best prijzig en erg ranzig staan in de koelkast. Daarom wil ik graag bij een brok blijven, al hoop ik wel dat ze (weer) gaat eten. Dit zeg ik er even bij, anders ben ik bang dat ik heel veel vragen ga krijgen waarom ik niet vers voer ;-)

 

 
Geplaatst : 01/12/2014 10:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou blijven afwisselen in brokken, dus geen grote zakken kopen. Je geeft aan dat je vers niet ziet zitten, misschien is natvoer een betere optie? Je kunt de brokken afwisselen met natvoer, of het natvoer door de brokken heen doen. De blikken uit de supermarkt zijn niet van goede kwaliteit, maar vleesworsten en bakjes gestoomd voer zijn een stuk beter. Ik vind het zelfs gezonder dan brokken.

Je wilt graag Wolfsblut blijven voeren. Als het goed is zijn dit alle varianten op een rij: http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken?keys=wolfsblut

Ik zou een brok kiezen die:
- minimaal 26% eiwit heeft, liever rond de 30%, zeker voor pups belangrijk
- maximaal 1,6% calcium bevat, of als je het helemaal goed wilt doen, niet meer dan 4,5 gram calcium per 1000 kcal (zie
http://www.voerwijzer.com/calcium-puppybrokken-voor-grote-rassen, geldt ook voor middelgrote rassen)

 
Geplaatst : 02/12/2014 11:46 am
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor je antwoord! 

Ze hoeft niet perse Wolfsblut te hebben, maar dat was de meest betaalbare van de 3 besten volgens mij... Ik kwam op Orijen, Acana en Wolfsblut... Of weet je een betere puppybrok? Oh en wat is kwalitatief goed natvoer? Pedigree moest ze heel veel van poepen dus dat zal wel niet goed zijn...

 
Geplaatst : 02/12/2014 3:41 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Pedigree is inderdaad geen kwalitatieve brok. Qua betaalbaarheid heb je gelijk denk ik. De Acana puppybrokken vind ik niet zo geschikt en Orijen is meteen een stuk duurder.

Dog Lovers Gold is nog een goed betaalbare brok die ook voor pups geschikt is. Ik heb de Wolfsblutbrokken nog niet goed bekeken op geschiktheid voor pups, ik zag alleen wel dat in sommige puppybrokken (en adult-brokken) veel teveel calcium zit.

 
Geplaatst : 02/12/2014 7:33 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Oke bedankt! 

Dan nog 1 vraagje en dan zijn we eruit... Ik hoor ook veel goede verhalen over Smolke puppy graanvrij. Is dit een goede brok? Welke zou je aanbevelen, de Dog Lovers Gold of de Smolke graanvrij? 

 
Geplaatst : 03/12/2014 5:59 am
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Of Jarco graanvrij? Pff wat een keus zeg... Maar Jarco graanvrij en Smolke graanvrij zijn verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak, dus dat vind ik wat makkelijker. Welke van deze 2 zou je aanbevelen? Jarco kan ik niet vinden bij de brokkenvergelijking...

 
Geplaatst : 03/12/2014 2:13 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan de samenstelling en analyse van Jarco grainfree puppy nergens online vinden, heb jij die voor mij? Ja mijn beoordeling van Smolke Graanvrij staat op de site, en ik neem aan dat je dan wel de puppyvariant koopt. Als je voor mij meer info over Jarco Grainfree Puppy hebt, kan ik ze vergelijken.

 
Geplaatst : 03/12/2014 5:05 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee daar is niet zo'n "verborgen pagina" van te vinden. De samenstelling zal wel ongeveer hetzelfde zijn, maar dan met aardappel in plaats van graan. Smolke bevat wat meer vlees, Jarco wat meer vet. Bij Jarco is de hoeveelheid omega 3-6 niet bekend, bij Smolke wel.

Ik zou Smolke kiezen, maar dat is maar een gevoel. Omdat er iets meer vlees inzit, en de omega 3-6 bekend en prima is, en omdat erwten een lagere Glycemische Load hebben dan aardappelen.

 
Geplaatst : 03/12/2014 6:58 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Bij de Pets Place hebben ze proefzakjes liggen van Jarco.

Er zijn veel smaken, maar degene die mij het meeste aanspreekt is de Sensitive Zalm/Rijst, omdat dat de enige is waar geen mais in zit (onze hond krijgt diarree van mais) en ze gebruiken rijst ipv aardappel.

Ik zal de samenstelling overschrijven, hopenlijk heb je er wat aan en kun je deze analyseren.

Jarco Natural Dog Care - Hypoallergeen - Glutenvrij - Zalm

Samenstelling: Vis en dierlijke bijproducten (gedehydreerd zalm 26%), granen (rijst 8%), plantaardige bijproducten, olien en vetten, zalmolie, glucosaminesulfaat, chondroitinesulfaat, mineralen, gist.

Analytische bestanddelen: Ruw eiwit 24%, Ruw vet 13%, Ruwe celstof 2,5%, Ruwe as 6%, Calcium 1,3%, Fosfor 0,9%, Vocht 9%, Energiewaarde 3.550 kcal/kg.

Toevoegingsmiddelen per kg: Vit A 15.000 IE, Vit D3 1.500 IE, Vit E 210mg, Vit C 100mg, ijzer als ijzer II sulfaat monohydraat 50mg, mangaan als mangaan II oxide 35mg, koper als koper II sulfaat pentahydraat 5mg, zink als zinksulfaat monohydraat 65mg, jodium als calciumjodaat 1,5mg, kobalt als kobalt II sulfaat heptahydraat 0,5mg, natrium als natriumseleniet 0,2mg. Antioxidanten: sterk tocopherol-houdend extract van natuurlijke oorsprong.

Hoop dat je hier wat mee kunt! Alvast bedankt!

 

 
Geplaatst : 04/12/2014 5:40 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dan vind ik Smolke beter van kwaliteit. In deze brokken van Jarco zitten dierlijke en plantaardige bijproducten. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar als ze niet vermelden wat er precies inzit, kan je dat niet beoordelen. Dierlijke bijproducten kunnen bijvoorbeeld veren en hoeven zijn en dat is geen kwalitatieve eiwitbron. Meer over dierlijke bijproducten kun je lezen in dit artikel: www.voerwijzer.com/dierlijke-bijproducten-hondenvoer-en-kattenvoer

Plantaardige bijproducten een beetje hetzelfde verhaal, je weet niet wat je voert.

Er zit minder vlees in, en het is ook nog eens onbekend welke diersoorten. Dat is lastig als er een allergie op ontstaat. Daarnaast zou er heel goed mais in kunnen zitten, en ik vermoed dat er ook tarwe inzit. Tarwe is het graan die het snelst problemen veroorzaakt. Er staat namelijk 'granen' in de ingrediëntenlijst, waarvan 8% rijst, maar de rest kan van alles zijn.

Een heel technisch verhaal, maar uiteindelijk bepaald de gezondheid van de hond natuurlijk wat de beste voeding voor hem is.

 
Geplaatst : 04/12/2014 7:26 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Ik had al een beetje zo'n voorgevoel... Omdat Smolke bietenpulp en soja bevat gaan we Dog Lovers Gold proberen. Hoor ik veel goede verhalen over dus ik hoop dat deze goed voor haar is. Bedankt voor je mooie site en veel succes verder!

 
Geplaatst : 04/12/2014 9:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Lijkt me een prima keus, bedankt en jij ook succes!

 
Geplaatst : 05/12/2014 8:55 am
Deel: