Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Zijn Inbalance hondenbrokken goed? Zit er echt 65% vlees in?

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
15.6 K Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Deze vraag kreeg ik via een ander kanaal, maar ik wil mijn antwoord graag met jullie delen.

Mijn beoordeling van Inbalance
Ik ben zelf niet enthousiast over Inbalance. Er zit zeker niet 65% vlees in, volgens mij bedoelen ze dat 65% van het eiwit uit vlees komt. Dat is weinig. Het is volgens mij dezelfde voeding als Wooof, en daar hoor ik veel slechte ervaringen over.

Hoe weet ik dat er geen 65% vlees in zit?
Ik heb naar de analyse gekeken, daaruit kun je opmaken dat er in het eindproduct niet 65% vlees kan zitten. Wat wel zo kan zijn is dat ze 65% vlees tot vleesmeel hebben gemaakt, en dat hebben gebruikt. Doordat er zoveel vocht in vlees zit, blijft er veel minder vlees over als het is gedroogd.

De analyse van Inbalance Adult is de volgende
24% eiwit
10% vet
2% celstof
6% Ruw as
48% Overige koolhydraten

En de samenstelling:
Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais, Gevogeltevet, Gevogelte vleesmeel, lijnzaad, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.

In een brok met 65% vlees in het eindproduct, zou veel meer eiwit moeten zitten. Vleesmeel (of gedroogd vlees) bevat zo'n 50 tot 60% eiwit. Daarnaast bevat graan ook zo'n 10% eiwit. Stel we gaan uit van 50% eiwit in het vleesmeel. Hoeveel eiwit zou er dan in de brok met 65% vlees in het eindproduct zitten?
65% vlees x 50% eiwit = 32,5%
20% mais x 10% eiwit = 2%
Totaal: 34,5% eiwit

En het koolhydraatgehalte zou dan veel lager zijn. Als er 65% vlees inzit, en ongeveer 15% extra vet, lijnzaad en zalmolie, zou er ongeveer 20% mais (of aardappel, of rijst, etc) in zitten. Dat bestaat voor ongeveer 90% uit koolhydraten. Er zou dan maar 18% koolhydraat in het eindproduct zitten. En volgens de analyse zit er 48% koolhydraat in. Met 48% koolhydraten in het eindproduct, zou er dus ongeveer 53% graan in moeten zitten.

 
Geplaatst : 09/11/2019 12:14 pm
(@12slp04)
Berichten: 1
Lid
 

Goedenavond Meike,

Blij dat ik deze tegen kwam. Ik heb hier wel eens een discussie over met een vriendin die de brokken van Topwinner geeft. Ik weet niet of je die kent? 10 kilo voor zo'n €18. Ik weet niet of het standaard aan te nemen is maar iets wat zo goedkoop is, kan haast alleen maar vol zitten met goedkope hulpstoffen toch? Een ingrediëntenlijst lijkt amper te vinden van dit voer.

Ik hoor vaak, van meer mensen, die zeggen "Ontlasting is goed, vacht glanst dus het is goed voer". Maar zo kort door de bocht is het toch vaak niet? Want wat gebeurd er allemaal van binnen, wat je niet ziet?

Ik voer op dit moment nog de laatste InBalance brokken zodat het maar op is. Zo af en toe tussendoor een paar dagen zorgt er voor dat mijn hond weer wil gaan eten. Wat vind je trouwens van het Fresh-voer van InBalance?

Ik denk erover over te stappen naar Renske (voor de verschillende smaken) maar weet jij of de brokken in een grote zak, ook groter zijn dan in een zakje van 0,6 kilo? Ik wil dan in de ochtend een brok voeren en in de avond vers vlees met groente/fruit en soms een rauw ei omdat ik dat goed kan mengen met haar Glucosamine /Chondroïtine /MSM poeder.

Zou ik wel je advies mogen vragen op het voer van Husse; de Optimal Giant? Daar zit een goede hoeveelheid glucosamine / Chondroïtine /MSM in maar wat vind je van de rest van de samenstelling en ingrediënten?

 
Geplaatst : 04/01/2020 8:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Sabrina,

Ik had je reactie niet gezien, dus mijn antwoord is een beetje later...

Een merk dat de samenstelling en analyse niet duidelijk geeft, is lastig te beoordelen. En ik heb er dan ook meteen minder vertrouwen in, want als je trots bent op een goede samenstelling wil je dat toch laten zien?

Klopt, een glanzende vacht en goede ontlasting is niet het hele plaatje.

Misschien kan je een nieuw forumpost maken per brok waar je mijn mening over wilt? Dan is dat beter terug te vinden. Plaats dan ook de samenstelling en de analyse er bij. Een forumpost maken kan onderaan deze pagina: https://www.voerwijzer.com/forum/forums/brokken/vragen-over-brokkenmerk/ (als je ingelogd bent)

 
Geplaatst : 15/01/2020 1:00 pm
(@heroic)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi allemaal.

Ik ben van Darf vol bytes brokken overgegaan op https://www.champ-diervoeding.nl/a-38275031/homepage-champ-diervoeding/champ-super-premium-regular-extra-20kg/

Zouden jullie mij hier wat over kunnen vertellen en je mening willen geven over deze brok? Ik heb een Amerikaanse Pitbull terrier van 24 kilogram.

Met vriendelijke groet,

Joshua.

P.s.

Ik heb geen idee hoe of waar ik een topic kan openen, vandaar dat ik het even zo doe. Excuses!

 
Geplaatst : 10/05/2020 2:10 pm
(@happy-beppie)
Berichten: 1
Lid
 

Wooof heeft een nieuwe geperste brok uitgebracht voor €2 de kilo

Ingrediënten
Eend (22,5%), ontsloten rijst, ontsloten aardappel, erwten, gevogeltevet, eipoeder, zalmolie, gedroogde tomaat, zonnebloemolie, gedroogde appel, cranberry, lijnzaadolie, spirulina, Echinacea, glucosamine, chondroïtine, yucca schidigera.

Zie niks geks erin alleen de tomaat is een apparte keus lijkt mij

Geef mijn american bully doglovers gold original krokant met een paar pompjes pure zalmolie en pure schapenvet (niet van die neppe zonnebloemolie met 10% schapenvet)

En af en toe sla ik er een rauw eitje erdoorheen.

Hiervoor veel andere (goedkopere) geperste brokken geprobeerd zoals cavom, wooof en inbalance maar huidproblemen bleven steeds terugkomen. Nadat ik joun site heb ontdekt en heel veel tijd erop ben gaan spenderen en na veel kennis verder ben ik op de voeding gaan letten van mijn hond en de huidproblemen begonnen snel weg te trekken.

Vond het ook wel grappig dat een medewerker van via natura in beekbergen dacht dat ik een studie deed in de dierenvoeding haha.

Dank voor al je moeite en tijd in deze site.

 
Geplaatst : 23/05/2020 12:44 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Als je veel tijd op Voerwijzer hebt doorgebracht, mag je ook haast wel zeggen dat je een studie hebt gedaan in diervoeding 😉

De eendbrok ziet er interessant uit, vooral voor honden met darmproblemen, die baat hebben bij weinig vet.

 
Geplaatst : 16/06/2020 1:48 pm
(@natasja_ha)
Berichten: 1
Lid
 

@voerwijzer-meike

dit topic over Inbalance is al wat ouder. 
Is de huidige samenstelling nog steeds hetzelfde en denk je er nog steeds hetzelfde over? Ook over de lam rijst variant?

 
Geplaatst : 30/03/2023 6:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Mijn mening over In balance hondenbrokken en mijn visie op goede hondenvoeding zijn niet veranderd.

Je kunt eventueel zelf kijken hoe ik een brok in basis zou beoordelen met deze stappen: https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen

 

En een mini-review over vele merken (ook In Balance) vind je hier: jn https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen

 
Geplaatst : 31/03/2023 9:13 am
Deel: