Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Ziwipeak

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,203 Bekeken
(@mibosha)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Goeieavond/nacht. Ik vind er nergens niet direct iets van terug dus vraag ik het hier maar even. Mijn dame is waarschijnlijk nu 12 dagen drachtig. Ik wil haar ziwipeak lam voeren, maar zag dat het calciumgehalte 1,8% was. Dit vind ik hoog in vergelijking met bvb acana 1,4% , royal canin 1,3% enz. Van ziwipeak moet je wel minder voeren. Van acana bvb zou ze 45gr nodig hebben. Van ziwipeak 30 gr. Kan ik ziwipeak lam voeren?

 
Geplaatst : 01/07/2017 12:45 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het hogere calciumgehalte is geen probleem. Er zitten namelijk in Ziwi Peak veel meer calorieën dan in gewone hondenbrokken, waardoor je er minder van geeft, waardoor je hond dus minder calcium binnenkrijgt. Ik kom uit op 3,3 gram calcium per 1000 kcal en dat is een prima hoeveelheid voor zwangere teven en pups.

 
Geplaatst : 01/07/2017 3:35 pm
(@mibosha)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Dankjewel voor je antwoord. Dan gaan we het vanavond proberen. Die chihuahuas he 😉

 
Geplaatst : 01/07/2017 4:16 pm
(@wenda)
Berichten: 2
Lid
 

Goedenavond,
Ziwipeak luchtgedroogde brokken zegt graanvrij te zijn, maar is deze ook glutenvrij?

Groeten,
Wenda

 
Geplaatst : 26/12/2017 10:43 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja, Ziwi Peak is glutenvrij. Als er geen granen inzitten, kunnen er ook geen gluten inzitten, want gluten zitten alleen in granen.

 
Geplaatst : 30/12/2017 4:33 pm
(@wenda)
Berichten: 2
Lid
 

Ik heb geleerd dat graanvrij niet per definitie glutenvrij is. Glutenvrij is vrij van tarwe. Daarentegen is glutenvrij tevens graanvrij.
Ziwipeak claimt graanvrij te zijn. Dat wil dan toch niet zeggen dat er geen gluten in zit?

Groetjes,
Wenda

 
Geplaatst : 31/12/2017 4:41 pm
Deel: