Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hills prescription diet d/d eend en rijst

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,677 Bekeken
(@tessy)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Mijn hond heeft allergische reacties.
Staat nu door dierenarts voorschrift op Hills D/d eend en rijst.

Wil het voer slecht eten, geen mooie poep. Drinkt erg veel en daardoor veel plassen.
Huid is iets rustiger, maar was hem ook 3x per week met dermo shampoo.

Ik heb geen goed gevoel bij Hills voer, ook door slecht eten, slechte poep, veel drinken etc.

Heb hier op de site gezocht naar alternatieven, maar zie echt door het bomen het bos niet meer.
Het enige wat ik wil is goed voer...

Is Hills echt niet goed en wat zou een goed alternatief zijn, wat, wel goed voer is.

 
Geplaatst : 26/06/2017 5:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Tessy,

De samenstelling van Hills prescription diet d/d eend en rijst die ik kan vinden is de volgende:

Brouwersrijst (50%), eendenmeel (37%), dierlijk vet, eiwithydrolysaat, soja-olie, mineralen, cellulose, visolie, L-lysine, vitaminen, taurine, sporenelementen, L-tryptofaan en bèta-caroteen.
16% eiwit
14,5% vet
55,2% koolhydraten

Wat vind ik daarvan?
Dit vind ik geen goede samenstelling. De brok bestaat voor een veel te groot gedeelte uit granen. Voor sommige honden zal dit mogelijk beter zijn, maar over het algemeen hebben honden meer vlees (eiwitten) nodig en kan zo'n overdosis graan tot weer andere problemen leiden. Verder vind ik soja-olie geen goede vetbron en cellulose geen goede vezelbron.

Wat kun je doen?
Begin eens bij dit artikel: https://www.voerwijzer.com/voedselallergie-bij-hond-en-kat/
In de vervolgartikelen kun je lezen welke manieren ik aanraad om dit aan te pakken, en welke voeding geschikt is. Ik heb ook een lijstje gemaakt met brokken die geschikt zijn bij allergieklachten: https://www.voerwijzer.com/hypoallergene-hondenbrokken-met-een-diersoort/.

 
Geplaatst : 28/06/2017 1:59 pm
(@tessy)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Oké, ga ik naar kijken, bedankt voor je reactie!

Ik zag ook tijdens het zoeken hondenvoer goed gekeurd door dierenbescherming, best life heet dit.
Kennen jullie dit ook?

Schijn ontwikkeld te zijn door Ester Plantinga, voedingsdeskundige voor dieren...

 
Geplaatst : 28/06/2017 2:36 pm
(@tessy)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik heb je linken gelezen en ik heb gekozen voor Acana Singles Yorkshire pork en dit besteld.
Kan ik onze reu gewoon cold turkey overzetten op dit voer?

Ik hoop zo dat dit aanslaat en ik weer een mooie blije hond heb zonder jeuk...

 
Geplaatst : 28/06/2017 4:58 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou geleidelijk overschakelen voor de zekerheid, bijvoorbeeld in vier dagen.

Best Life ben ik niet zo enthousiast over, en zeker bij allergieklachten zou ik dit niet aanraden.

 
Geplaatst : 28/06/2017 8:06 pm
Deel: