Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Ben opzoek naar een goede diner voeding

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,932 Bekeken
(@johan)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Omdat de hond van mijn vader nauwelijks drinkt, ben ik voor hem opzoek naar een goede diner voeding (hij heeft geen internet). Jammer genoeg (of ik het niet goed genoeg gezocht) vind ik geen enkele diner voeding terug op deze site. Maar kan er mij iemand toch enkele aanraden. 

KVV is niet echt een optie, zelf geef ik het aan mijn honden, maar mijn vader is er wat vies van en geeft liever voeding uit een zak. Momenteel krijgt zijn hond Technical.

Dank voor alle info

Groeten

Johan

 
Geplaatst : 19/04/2012 1:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Johan, ik heb mij helemaal niet verdiept in dinervoedingen. Kun je misschien aangeven welke diners je overweegt of in de buurt kunt krijgen? Dan kan ik er naar kijken en zeggen wat de goede en slechte kanten van die voedingen zijn. Je kunt ook gestoomd voer geven (Rense), gepasteuriseerde vleesworsten (Energique, Runner, Rodi, Ropadog) of blikvoer.

 
Geplaatst : 20/04/2012 10:47 am
(@johan)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Beste,

Ik heb er voorlopig twee gevonden die misschien interessant zijn :

 

  • Greenfield 21 Lam & Rijst Diner
  • Biofood diner

Groeten

Johan

 
Geplaatst : 20/04/2012 2:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan helaas nergens de ingredienten en analyse van Greenfield 21 Diner vinden. We die van Biofood Diner

Samenstelling: granen (ontsloten: maïs, tarwe), vlees (kip, lam en rundvlees), dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), plantaardige bijproducten (zeewierextract, maïsvlokken, gist), groenten (erwten, prei, wortel), oliën (zalm- en visolie) en vet (kip- en schaap), plantaardige vitamines, mineralen (pre-mix), digest (lecithine, natuurkruiden). 

Eiwit 21,5%, vet 5%, ruwe celstof 2,5%, vocht 10%, as 5.5%.

Ik vind dat hier erg veel graan inzit, ik heb berekend dat er zo'n 55% koolhydraten inzitten en dat staat gelijk aan ongeveer 60% graan. Het is ook nog eens tarwe (zitten gluten in) en mais. 

Op basis van deze info zou ik kiezen voor Greenfield 21 Lam&Rijst diner, als:

- er het eiwitgehalte hoger is, zonder dat er geisoleerde plantaardige eiwitten inzitten (meest voorkomende zijn: soja en maisgluten/maisproteine/maiseiwit)

- er geen tarwe inzit

- er meer vet inzit (het liefst van dierlijke herkomst)

Als je achter de ingredienten en analyse kan komen, kan ik het nog beoordelen.

 
Geplaatst : 20/04/2012 4:37 pm
(@johan)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Dank voor de info.

En wat denk je van Prins ProCare Diner ?

 
Geplaatst : 20/04/2012 11:04 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De samenstelling is erg vaag: Granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, gist, vitaminen en mineralen. Daar kan ik niet zoveel mee helaas, ik kan niet zien welke granen en welke plantaardige bijproducten en daardoor kan ik hoeveelheden dierlijk eiwit ook niet inschatten. Ik weet dat Prins bijvoorbeeld suiker in hun voeding gebruikt, dat zou onder plantaardige bijproducten kunnen vallen, maar dat weet ik niet.

Ik dacht nog even na over je kwestie, maar je kunt natuurlijk ook gewoon brokken in water laten weken. Als je een geexpandeerde brok neemt, zuigt deze zich als het goed is vol water. Je kunt ook wat karnemelk of iets anders lekkers door het drinkwater mengen, maar dat is een hele andere oplossing natuurlijk, 

 
Geplaatst : 21/04/2012 6:37 am
(@johan)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Beste,

Dank voor het zeer snelle antwoord, dit apprecieer ik echt !!!!!

Ik dacht er ook aan hem aan te raden om toch een korrel te nemen (geeft hij nu al met Technical), maar ik dacht een geperste korrel (Markus Muhle) voor te stellen. Jij houdt het dan toch bij een geexpandeerde brok. 

Ik heb nog een diner gevonden van denkadog maar dat is voor een senior hond, mijn vader zijn hond is nog geen 4 jaar oud.

Groeten

Johan

 
Geplaatst : 21/04/2012 7:58 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Die Diner van Denkadog ziet er niet goed uit, vooral graan en weinig vlees.

Ik stelde een geexpandeerde brok voor, omdat die water in zich opneemt en opzwelt. Een geperste brok valt uitelkaar en dan krijg je een soort dunne pap. Opzich geen probleem natuurlijk. Dan bestaat er ook nog een geextrudeerde brok, maar die zakken gewoon naar de bodem en nemen amper water op. De geperste brokken bevatten nooit zoveel vlees, daarom raad ik eerder een goede geexpandeerde of geextrudeerde brok aan, maar voor een geperste brok is Markus Muhle wel een van de betere. Ik weet niet wat voor behandeling Technical gehad heeft.

 
Geplaatst : 21/04/2012 8:58 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hoi,

Je kan ook een goede brok geven: zie voerwijzer en dit mengen met blik of wat pens en daarbij nog een flinke scheut lauwwarm water doen. Even laten staan en je hond het lekker laten opslobberen.
Dinner bevat vaak een groeten hoeveelheid granen.
De blikvoeding van AH is redelijk oké. Pens kan je bij iedere dierenwinkel krijgen. Meestal verpaakt in porties gevroeren.
Geef je hond wel regelmatig een bullepees bot om zijn tanden schoon te houden.
Ik doe het zelf ook vaak voor een slechte eter. Ik geef dan Taste of the Wild met de ene dag pens en de andere dag blik.
Verder krijgen mijn honden 3 dagen in de week compleet KVV en daar zit van zichzelf al genoeg vocht in.

Greoetjes Bea.

 
Geplaatst : 07/05/2012 3:37 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hey,

Mijn vader geeft nu drie weken markus muhle. Daarvoor kreeg zijn hond technical.
Nu heb ik wel al wat gelezen over ontgifting, maar hoelang duurt dit eigenlijk. Het is namelijk zo dat zijn hond enorm veel ontlasting heeft, nu ook nog en de hond krijgt reeds 3 weken markus muhle. Is dit normaal of ligt dit toch aan de voeding ?

Groeten

Johan

 
Geplaatst : 17/05/2012 6:41 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ontgiften kan lang duren, dus het zou best nog ontgiften kunnen zijn. Het kan ook zijn dat de hond lang moet wennen aan de brok, en het is natuurlijk ook mogelijk dat de brok niet goed valt. Enorm veel ontlasting is geen bekend gevolg van ontgiften voor mij. Markus Muhle bevat redelijk veel granen, wat vaak veel ontlasting veroorzaakt.

 
Geplaatst : 22/05/2012 9:00 am
(@m-bollen-2)
Berichten: 4
Lid
 

kan geen geexpandeerde brok vinden op deze website.

 
Geplaatst : 27/11/2014 12:29 pm
Deel: